Hoe ziet jouw marantz apparaat er van binnen uit?

Gestart door PM95, augustus 11, 2006, 12:22:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Nicowico

Citaat van: WYWH op november 07, 2007, 22:39:31
Heeft Siltech dat broddelwerk afgeleverd; mogen ze zich diep schamen.
Ergens verstand van hebben, is iets anders dan een mod netjes uitvoeren.

Ach, de fixatie van gefrustreerde mannetjes komt naar boven? Het geilst van alle loopwerken.
Geil kan ook zonder lollieuele connotatie gebruikt worden Nico (wico??): kijk cq. luister maar eens over de grens ;-)

Wat heeft dat nou met gefrustreerde mannetjes te maken? Ben je gefrustreerd als je eerder geil wordt van hetgeen er tussen het "loopwerk" van een vrouw zit dan van een CDM loopwerk of ben jij dan misschien gefrustreerd? Bovendien stond er een smiley achter mijn opmerking. Als jij geil in een Duitse context wil plaatsen ga dan lekker daar wonen of op een Duits forum posten, maar wat die Siltech mod betreft; Heb jij enig idee waar je die condensatoren dan wil plaatsen?
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

Maarten

#107
Off topic: ik chat wel eens met Duitsers (meisjes zelfs ;)) en die beweren toch ook dat je geil niet zomaar kan gebruiken buiten de lollieuele (??) context zonder vreemd aangekeken te worden...

Overigens weet ik nou niet wat ik van die mod moet vinden. Het gebruik van veel losse condensatoren impliceert dat je een lage impedantie wilt hebben, maar dan moet je de bedrading ook zo kort mogelijk maken. Wat is precies het doel van de mod?

WYWH

Ik snap gewoon niet waarom je als ik zeg dat ik een loopwerk geil vind, je direct allerlei referenties aan vrouwen erbij wilt betrekken. That's it. En @ Maarten, ik kom al 10-talle jaren in Duitsland en deel jouw mening niet over het woord 'geil' en met mij vele andere Duitsers. Maar dit terzijde. We hadden het over een shabby mod.  :-D

Vragen waar ze dan moeten is natuurlijk niet relevant. Ik kan me herinneren dat Wilfred dezelfde soort ellende aantrof in zijn Marantz Model 500. Natuurlijk ze konden op geen andere plaats, maar maakt dat een mod minder shabby? Nee dus, gewoon niet doen dus. Of zet als Siltech je hersentjes eens aan het werk en maak je er niet met een Jantje van Leien vanaf, door ze 'maar ergens neer te plempen'. En die 'gouden' mkp's zijn ook erg mooi geplaatst...

Kortom, ik vind het een shabby mod. Just my 2 cents.

Nicowico

Citaat van: WYWH op november 07, 2007, 22:55:05
PS Heb mijzelf compleet vergist in de DAC-12, hij heeft er maar eentje  :oops:
In de Duitse folders praten ze nl. in het meervoud over geselecteerde Wandler, vandaar.
Maar in de specs staat gewoon 1x1541A S1. Alleen de cd-94 mkII (en de CD-7) hebben dus
2 stuks TDA1541A on board.

Ook de CD-95 en CD-99SE hebben een dubbele TDA1541 S1. CD-7 heeft 2X TDA1541 S2 of te wel Gold Crown(2 kroontjes)
Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

SB_Marantz

Citaat van: Nicowico op november 04, 2007, 14:21:23
Ja, zo worden ze, helaas, niet meer gebouwd.


Wie heeft dit gedaan en wat kostte het?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Nicowico

Dat heeft Siltech in 1989 gedaan. Ik heb de CD12/DA12 niet nieuw gekocht en ik weet niet wat de mod toen kostte. Kan het ook niet meer vragen, want Siltech reparatie en mods bestaat niet meer. Ik probeer uit te vogelen of deze mod met de huidige voortgang der techniek nog wel zinvol is en of er andere zinvolle mods zijn. Weet jij dat Wilfred of anderen?

Dit zei Siltech er over:

Sansui X-1 X-treme, CD12/DA12, Genesis Digital Lens, Vifa Vivace.

SB_Marantz

Ik weet wel dat de 12 serie erg mooi is.

Ik zie nu dat de voedingscapaciteit verdubbeld is.
Doet me denken aan mijn model 500 welke in originele staat beter klinkt.
Weliswaar met nieuwe elco's en alle overbodige oude troep verwijderd.

Ik zou gewoon lekker met de set spelen mits er geen grote verschillen tussen de 11 en de 12 in negatieve zin voor de 12 hoorbaar zijn.

Anders de mod even keurig netjes eraf knippen en origineel herstellen.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

BernHardN

#113
ik had m'n DV-17 eens open gemaakt







zag dat ik 2 dezelfde had geplaatst.

Marantz 81

vroeger schroefde ik ook alles open  :-D om te weten hoe het in elkaar zat , en wat erin zat  :yes:

jowa

Ik nog steeds  :-D

Hieronder foto's van het binnenste van de CD-16 Upgrade Series.
Doet bijna zeer aan je ogen al dat koper  8-)

De eerste foto is na het verwijderen van elf schroeven  :|
De tweede na het verwijderen van nog eens drie. Grootste verschil met de standaard CD-16 is de ingekapselde trafo.
De derde foto is na het verwijderen van nog eens vier schroeven. Ik zie hier geen direct verschil met de foto's op de site marantzphilips.

Kastje weer netjes dicht gedaan (inclusief koperwerk en schroeven op de juiste plaats), gaat alleen nog open voor een clock upgrade.

Marantz 81


ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

HiFi gek

Hier mijn  Marantz SA7-S1    sacd speler  van binnen .




Marantz  SA7-S1    insite





Sa7-S1    Transport / loopwerk




Groeten  EDWIN  B

MadVillain

Ooow ik dacht hij schroeft zijn eigen sa7 open. Valt wel een beetje tegen  :lol: clown1