Beste Allemaal,
Ik lees al enige tijd mee op het forum en voor het eerst heb ik jullie advies / raad / ervaring nodig.
Iets meer dan een jaar ben ik in het bezit van een SR5010, deze is door mijn hifidealer geplaatst / vergoed, nadat mijn SR5009 drie maal ter reparatie aangeboden was bij Marantz.
De afgelopen weken is er bij nmij thuis flink verbouwd en stond de versterker opgeborgen.
Na gisteren eigenlijk weer eens aan te zetten, met een aantal gezellige kerstshits voor de kids, crashte het apparaat na het derde liedje op Spotify (connect). Dit euvel herhaalde zich daarna nog een aantal keren, tot ik de melding kreeg, nieuwe Firmware.
Zonder verder na te denken heb ik deze direct geïnstalleerd, geen problemen daar.
Echter de crash blijft zich voor doen.
Mijn vrouw en ik kijken 's avonds Netflix via een Chromecast, rechtstreeks aangesloten op de versterker.
Na een anderhalf uur, geen problemen ondervonden.
Uiteindelijk, nog maar eens Spotify geprobeerd, wat direct resulteerde in een crash.
Onder crash versta ik, het apparaat loopt vast, groene strepen op de tv door de interface en de interface start na een paar minuten weer op en gaat dan verder waar het gebleven is.
Ik heb daarna een factory reset gedaan, wat helaas niets heeft geholpen.
Vandaag dacht ik grappig te zijn op dan Skyradio kerst (internet radio) aan te zetten, maar ook hier houd het apparaat het niet vol. Als ik het systeem, niets laat afspelen, maar op Internet radio laat staan, het scherm met favorieten en etc stopt hij ook random, groene strepen en dan start hij opnieuw.
Om het genre uit te sluiten heb ik inmiddels meerdere Spotify nummers geprobeerd, maar een 3 minuten houd het systeem niet stand, dus kerstmuziek kan ik bij deze ook uitsluiten als een probleem.
Helaas heb ik nog niet een zelfde probleem kunnen terug vinden op Google, van mensen die een zelfde crash ervaren mij internet radio en/of Spotify.
Ik heb muziek ook over airplay laten lopen zonder problemen.
Het lijkt een wifi probleem in dat opzicht, echter vreemd dat dit nu zo plots optreed.
Ik zou me kapot schamen om het dit apparaat ook naar de dealer terug te moeten.
Alvast bedankt voor meedenken!