Erik,
Dus als ik het probleem goed begrijp valt het geluid steeds weg als je alleen luistert en niet de TV erbij aan hebt.
Dan vermoed ik dat de TV hier het probleem is.
Ook al staat deze in stand-by, hij is nog steeds actief via de HDMI kabel (ARC functie).
Ik weet niet wat hij dan doet, maar blijkbaar komt hij om de zoveel minuten even uit z'n slaapstand.
Dat moet je zo zien: De bron onderhandelt steeds met de weergever over de HDMI kabel om te komen tot een optimale verwerking van beeld en geluid (SD, HD of 4K beeld, Stereo of 5.1 geluid, etc.)
Luister je radio of CD, dan is in de keten de weergever voor geluid je SR.
Kijk je TV of DVD, dan is voor het geluid de weergever nog steeds de SR, maar voor het beeld is dat de TV.
Treed er een verandering in de keten op, dan wordt er opnieuw onderhandelt en valt het geluid (en het beeld) even weg.
In jouw geval zou je kunnen proberen om op de TV de ARC functie uit te zetten. Wellicht helpt dat.
Werkt dit niet dan kun je de TV ook helemaal uitzetten, met de hoofdschakelaar of de stekker eruit.
De derde optie is het toepassen van een HDMI splitter tussen de SR en je TV (zo een die het geluid afsplitst).
Daar heb ikzelf géén ervaring mee maar werdt mij ooit eens op een ander forum geadviseerd.