De set van Voorn

Gestart door Voorn, november 12, 2017, 11:46:24

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, BK XXLS400 , Sumiko S9

LG77C4

Stereo: Primare A20 mk2, Def Tech D9, Onkyo BD SP809, Teac V680 en veel subs

TCL85L

Voorn

Vorig jaar juni had ik een toslink kabel gekocht voor tussen mijn Vault en mijn versterker en deze week heb ik hem eindelijk eens aangesloten. Eindelijk na ruim een jaar. Het idee was simpel om te kijken of er een ander of beter geluid uit mijn versterker zou komen doordat ik het dac van de versterker dan ga gebruiken. Het klinkt idd anders en ik ben er blij mee, ik heb het gevoel dat alle instrumenten beter hoorbaar zijn alsof het verder uit elkaar staat, de hoge tonen zijn af en toe wat scherp vind ik en lage tonen hebben veel meer lagen als hiervoor. Ik moet nog meer luisteren om een verder oordeel te geven. Maar wel weer even wat anders en super om weer lekker te luisteren terwijl het weer net even anders klinkt.
Cinema 30, UD7007, Sony UBP-X800m2, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center Kef 204c, Heights Front XQ1, Heights Rear Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Rogier-H

Citaat van: Voorn op Gisteren om 11:51:48Vorig jaar juni had ik een toslink kabel gekocht voor tussen mijn Vault en mijn versterker en deze week heb ik hem eindelijk eens aangesloten. Eindelijk na ruim een jaar. Het idee was simpel om te kijken of er een ander of beter geluid uit mijn versterker zou komen doordat ik het dac van de versterker dan ga gebruiken. Het klinkt idd anders en ik ben er blij mee, ik heb het gevoel dat alle instrumenten beter hoorbaar zijn alsof het verder uit elkaar staat, de hoge tonen zijn af en toe wat scherp vind ik en lage tonen hebben veel meer lagen als hiervoor. Ik moet nog meer luisteren om een verder oordeel te geven. Maar wel weer even wat anders en super om weer lekker te luisteren terwijl het weer net even anders klinkt.
Ja dat kan schelen. Ik gebruik ook de DAC van mijn versterker, heb het idee dat hij beter is dan die in mijn CD speler . Ik heb wel eens gehoord dat Coaxiaal nog beter is omdat toslink wel eens last heeft van 'jitter' (dat is een verstoring in het tijd ritme)
Stereo
Marantz Cinema 30
B&W 702 S3
B&W (sub) ASW608
SVS (sub) SVS SB
Dirac Live

HT
Marantz Cinema 30
B&W 702 S3
B&W (Surround) 606 S3
B&W (Center) HTM6 S3
B&W (sub) ASW608
SVS (sub) SVS SB-1000 PRO
Elac (hoogte) ELAC DEBUT 3.0 DA43
Dirac Live ART

dmeerpa

Citaat van: Voorn op Gisteren om 11:51:48Vorig jaar juni had ik een toslink kabel gekocht voor tussen mijn Vault en mijn versterker en deze week heb ik hem eindelijk eens aangesloten. Eindelijk na ruim een jaar. Het idee was simpel om te kijken of er een ander of beter geluid uit mijn versterker zou komen doordat ik het dac van de versterker dan ga gebruiken. Het klinkt idd anders en ik ben er blij mee, ik heb het gevoel dat alle instrumenten beter hoorbaar zijn alsof het verder uit elkaar staat, de hoge tonen zijn af en toe wat scherp vind ik en lage tonen hebben veel meer lagen als hiervoor. Ik moet nog meer luisteren om een verder oordeel te geven. Maar wel weer even wat anders en super om weer lekker te luisteren terwijl het weer net even anders klinkt.

Niet onlogisch als je beide DAC's vergelijkt.

De Marantz Cinema 30 maakt gebruik van een (audiofiele) ESS Sabre DAC-architectuur. De signaalverwerking wordt ondersteund door Marantz' eigen HDAM-SA2 (Hyper Dynamic Amplifier Modules) circuits. Dit resulteert in een extreem lage vervorming, een breder dynamisch bereik en de iconische, warme en muzikale Marantz-klank.

De Bluesound Vault 2 maakt gebruik van een prima presterende Burr-Brown (Texas Instruments) 24-bit/192kHz DAC. Hoewel deze DAC erg muzikaal is, mist hij de resolutie, ruimtelijkheid en microdetails die de modernere DAC-implementatie in de Cinema 30 kan leveren.
Marantz C40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B, QNAP TS-877
83" LG G4 OLED 4K
Zone 1 : 7.2.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+, PC-2000 Pro
Zone 2 : HEOS AMP HS2, Boston Acoustic A25