Ik koop al platen van men 12 en ben er nu 34.
Nooit gestopt met platen kopen (zelfs niet op hun dieptepunt), al was het dan wel net wat minder.
Heb me begin dit jaar juist nog een 3de sl12xx mk2 gekocht om een jongensdroom waar te maken.
Ik doe regelmatig kringloopwinkels en zit daar altijd gretig in de plantenbakken te graaien en te zoeken naar pareltjes. Zo al enkele zalige albums en dj platen gevonden aan een spotprijsje. Ook als in een vinyl zaak binnen stap of de media markt (die tegenwoordig een mooi aanbod hebben) kom ik met een plaat buiten. Zelfde als ik naar een concert ga kijken van een band die ik goed vind.
De handeling van de plaat uit de hoes te halen, op te leggen op de platenspeler en de naald op de platenspeler te leggen, zalig! Ook veel nostalgie als ik men dj platen op leg (het zijn er een kleine 1000 in totaal).
De platen collectie gaat nooit weg, zelfde met de platenspelers en een deftige mengtafel waar 3 phono ingangen inzitten.
Het high end dj gebeuren spreekt me ook enorm aan waar er de laatste jaren veel rotary mixers op de markt zijn bij gekomen met een verdomd goede sound, zelfs bij omnitronic hebben ze het plaatje goed bij elkaar qua sound en build quality. Ook hier wederom in deze dj scene wordt er enodm veel naar vinyl terug gegrepen voor de warme klank die de platen geven.
Ik zie er geen hype in maar echt een revival. En dit kan ik als vinyl junkie alleen maar toe juichen.
Het zal nooit meer zijn zoals vroeger maar je merkt wel dat er op platenbeurzen en in vinyl winkels toch wel terug redelijk veel jeugd rondhangt EN koopt.
Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk