Citaat van: renes59 op september 22, 2017, 07:46:27
Totdat ze erachter komen dat het snel slijt, je er voorzichtig mee moet zijn, veel plaats inneemt, de draaitafel aandacht vraagt en dat elke 25 minuten de plaat gedraaid moet worden. Tegenwoordig zal men streamen, als men dat geluid afzet tegen LP zal blijken dat streamen of CD beter klinkt. Al is het alleen al het kampvuur geluid van een LP wat er op den duur toch vanaf komt.
Er zullen altijd mensen zijn die dat aanvechten maar die hebben meestal spul uit het duurdere segment en handschoenen aan om de LP aan te pakken. Die mensen hebben het LP draaien op zich als hobby, dat heb ik niet maar draai regelmatig een LP en dan komen boven beschreven nadelen tot uiting. Tot nu toe 1 LP die beter klinkt als de cd, Andreas Vollenweider en dan de 1e LP. Natuurlijk LP kan heel goed klinken maar een cd doet het moeiteloos net zo goed.
Heel herkenbaar. Ook ik vindt, op mijn installatie, LP's minder klinken dan digitale/streaming content. Met als positieve uitzondering de LP "Behind the Garden" van Andreas Vollenweider!
Ik gebruikte eerst de Grado Black. Vondt deze futloos klinken. Nu vervangen door de AT95E. Is al wat helderder.
Nu is het blijkbaar belangrijk om een juiste match the hebben met het element, en de RIAA voorversterker voor wat betreft de versterking en impedantie afsluiting. Maar ik vindt het te ver gaan om met phono-pre-amp's te gaan experimenteren.
De platenspeler is voor mij niet een zoektocht naar de ultieme weergave, maar een noodzaak omdat ik geen afscheid kan nemen van platen collectie.
Ik koop dan ook nauwelijks nieuw vinyl!