Citaat van: geoffreyvanvugt op september 13, 2017, 21:00:35
Ik ben van de Onkyo TX-NR3008 naar de Marantz SR7011 overgestapt en echt geen moment spijt gehad.
Qua helderheid veel sprankelender dan de 3008. De 3008 was alleen wat krachtiger volgens mij maar wel
een saaier geluid. Ik hoorde met de 7011 geluiden (met dezelfde speakers) die ik nu veel helderder hoor.
Ik gebruik wel 7 monoblokken nu voor de 7.0 opstelling.
Ik ben naar Marantz gegaan ivm de HDMI boards problemen met Onkyo. Zou nu denk ik geen probleem
meer moeten zijn. Het zou mooi zijn als je beide kan beluisteren..
Lijkt mij geen probleem, beide via internet bestellen en luisteren.
De prettigste, ook qua bediening (!!) houden, de andere retour.
Ik ben een oude Onkyo fan maar die hadden inderdaad in het verleden veel problemen met de HDMI borden.
Of dat nog steeds zo is weet ik niet, zou je eens wat Onkyo forums moeten bezoeken.
Geluid is een geheel persoonlijk fenomeen, ik denk dat na Audyssey en AccuEQ het geluid niet veel zal verschillen, je speakers worden door beide na ruimte correctie iets aangepast voor die ruimte, dat zullen zij beide ongeveer het zelfde doen.
Toen Onkyo over stapte naar hun eigen AccuEQ waren de meningen zeer verdeeld.
Ik lees nu eigenlijk alleen maar goede reacties over AccuEQ, dus daar zal het niet aan liggen.
En het uiterlijk speelt ook mee, ik vind Onkyo iets te rechthoekig op dit moment, maar dat is smaak.
Slechte receivers en versterkers worden er niet meer gemaakt, dus doe wat je zelf prettig vind werken, dat is wat de huidige merken onderscheid.