Hallo forummers,
Tijdens het rondkijken naar andere luidsprekers moet ik mijzelf toch een beetje tot de orde roepen want ik heb in de gaten dat ik toch al te snel naar te grote luidsprekers uitkijk.
Onze woonkamer is niet zo heel erg groot, weet niet wat de maten zijn, dus moet niet overmoedig worden en daar giga kasten met een paar vierkante meter woofer oppervlak neer gaan zetten met het risico dat wij straks ook in het nieuws komen met aardbevingen waardoor er scheuren in de huizen ontstaan.
Daarnaast is de best mogelijke plaatsing in onze woonkamer toch wel nabij de wand. Hierdoor is het toch zeer wenselijk om te gaan kijken naar zuilluidsprekers welke niet de BR of TL aan de achterzijde hebben, dit in combinatie met de totale grote maakt de zoektocht weer wat overzichtelijker.
Totale woonkamer inclusief open keuken is 34m2, het zit/audio gedeelte is 23,5m2 en de open keuken is 10,5m2.
Ik heb mijn opzet nu wel een beetje aangepast en probeer mijn haast naar andere speakers een beetje in te dammen. Als ik andere speakers ga aanschaffen, zal dat gebeuren in een situatie dat ik deze één op één kan vergelijken met mijn huidige AE2 speakers want die doen het toch echt wel opmerkelijk goed naarmate ik steeds meer luister.
Ik zie geweldige B&W, KEF, Heco, JBL, Canton en wat niet meer speakers langskomen maar of deze ook daadwerkelijk tot hun recht gaan komen in onze woonkamer is dan de vraag.
Dus voorlopig houd ik het nog even rustig tot ik de cash heb om, zonder de AE2 al weg te doen, andere speakers aan te schaffen.
Wordt vervolgd.
Groeten,
Marcel