Hallo forummers,
Gister mijn Astin Trew maar even een kleine revisie gegeven.
Omdat ik wel ongeveer weet hoe oud deze speler is maar niet hoeveel draaiuren er inmiddels op de teller staan en wat kleine ongemakken heb ik toch maar even de stoute schoenen aangetrokken voor een kleine revisie.
Zo af en toe ging de CD-lade niet open en moest even geholpen worden en ik had af en toe het idee dat de speler oversloeg maar dan zonder onderbreking.
je moest dus goed opletten wilde je dat horen en terugkeren naar die passage op de CD hielp niet want dan zou dit een probleem op de CD zijn en niet in de speler en dat was dus ook zo.
Als ik iets hoorde en terug ging naar die passage, was er geen hik in het geluid. Het was dus om de één of andere reden willekeurig.
Ook het reinigen van de lens had geen positief resultaat, eerder een negatief resultaat want ik deed dit met pure alcohol maar tegenwoordig zijn die lenzen van een soort kunststof en door met alcohol daarop te cleanen kan er een doffe waas op de lens komen. Ik denk dat dit bij mij ook het geval was. Niet alleen de lens was dof, maar ook het geluid was minder sprankelend.
Oplossing is dan om een compleet nieuw CD-transport te plaatsen. Even contact gezocht met Michael Osborne (voormalig oprichter Astin Trew maar nog wel actief bij Airaudio) om te informeren welke unit hier in moest.
Dat is dus de Philips VAM 1202-12. Deze kwam afgelopen week binnen en kon gister dus lekker aan de slag.
Foto's hierboven zijn van de oude unit, hierbij zie je dat ik de lintkabel heb doorgeknipt.
Inmiddels zit de snaar en de VAM 1202-12 er in en speelt de speler weer helemaal super.
Er is meer dynamiek in en leven in het geluid dus ik denk dat de speler weer als nieuw speelt.
Groeten,
Marcel