Hallo forummers,
Gister de set een luistersessie gegund en moet zeggen dat de eerste klanken niet verkeerd klonken. Of de Bose techniek hier nu debet aan is, maar het klinkt ruimtelijk, helder en een niet verkeerd laag.
Dan te bedenken dat het eigenlijk een legen kast/schoenendoos is.
De kloptest op de kast laat dit goed horen.
De kasten zijn op zich niet verkeerd te plaatsen, ik denk dat deze het eigenlijk overal wel doen maar blijft afhankelijk van persoonlijke voorkeur. Dichter op de muur voor meer reflectie maar opdringerig laag of vrijstaand met ruimtelijk afstraling.
Bijzonder in deze luistersessie was dat ik op een wat hoger huiskamer volume speelde (wat ik met de ProAc ook regelmatig doe) en dat na een half uurtje de buurman aan de deur kwam of hij een verzoekje kon indienen.
De bas is dus dusdanig dat er heel veel energie buiten de kast zijn werk doet en daar heb ik met de ProAc absoluut geen last van.
Na wat langer luisteren en meer CD's gespeeld te hebben, kom je toch wel achter het kwaliteits-verschil.
Misschien is de voet hier debet aan en is het beter om dit soort speakers op te hangen.
Maar goed, ik heb wel een beeld gekregen van deze luidspreker en dat is geen verkeerd beeld. De luidsprekers kunnen wel ontzettend hard spelen zonder meteen een krimp te geven. (Oh, daarom kwam mijn buurman natuurlijk aan de deur
)
Maar ik heb de speakers inmiddels al wel op Marktplaats staan want dit zijn natuurlijk geen blijvertjes, ik weet nu hoe zoiets klinkt en dat was mijn doel.
Groeten,
Marcel