Hallo forummers,
Ik heb voor mijzelf maar weer eens een projectje opgepakt en dat is om mijn Project draaitafel om te bouwen naar een KI-Pearl versie, voor zover mogelijk met de beschikbare middelen.
De bedoeling is om een plint te maken welke qua omtrek de exacte maten heeft als de KI-Pearl set en dus mooi aansluit als deze er bovenop staat. Deze wordt dan ook mat/satijn zwart afgewerkt.
In principe lijkt het een simpel klusje, maar het is best nog wel arbeidsintensief. Veel denken, ontwerpen/tekenen, materiaal verzorgen, planning maken en veel meten want ik heb geleerd, meten is weten en dat is hier echt wel nodig want één mm teveel of te weinig maakt welk degelijk het verschil.
Om te beginnen een dik stuk papier in de omtrek van de KI gemaakt, en deze overgenomen op een plaat hardboard welke als mal voor het frezen is bedoeld.
Dan 30mm MDF besteld bij
opmaatzagen.nl en deze al grofweg in de vorm gezaagd.
Na flink tekenen en frezen is het resultaat niet slecht geworden, zie hier het resultaat t.o.v. het origineel.
Passen en meten
En zie hier, dit is dus de bedoeling, even in elkaar gezet om het voorlopige resultaat te zien.
Daarna weer gedemonteerd en begonnen met de afwerking. Eerst een blanke kunststof primer over de MDF plaat en na wat schuurwerk, de eerste zwarte spuitlaag er over heen. Dit zal nog wel regelmatig herhaald moeten worden voordat het beoogde resultaat is bereikt.
De kleur waar de eerste laag mee is gespoten is de Motip Matt Black Acryl, deze komt qua kleur zwart heel goed in de buurt van de Marantz maar ik denk toch dat ik de de zijdeglans versie moet gaan want de KI-Pearl set is, wat men bij Marantz noemt, Satin Black. Dat zal hem dus wel gaan worden.
Dit was de stand van zaken tot en met gister (20-08-2017) en zal in alle rust progressie gaan krijgen, ik heb er geen haast mee.
Groeten,
Marcel