Mijn reactie en mening over het filmpje.
Ik geef alvast aan dat ik sceptisch sta t.o.v. dergelijke filters.
Ik heb altijd geleerd op school, (technische opleiding), meten is weten.
Ik weet niet wat dat apparaatje meet. Is het een soort bat-scan, die hoogfrequent hoorbaar maakt voor het menselijk gehoor? Zijn het mili volts?
Zolang ik dergelijke geluiden niet uit m'n speakers hoor komen, is mijn versterker best wel een goed filter.
Dan de homeplug als vervelende storingsbron. Lees de handleiding van een dergelijke plug. Nooit in een stekkerblok gebruiken, daar het bereik van een dergelijk device aanzienlijk wordt beperkt.
Ik vermoed dat als je zo'n homeplug gebruikt i.c.m. zo'n filter, de werking van zo'n homeplug geminimaliseerd wordt. Dus dit is géén praktijk voorbeeld!
En dan de prijs voor dergelijke filter spullen. Er kan niet meer in zitten dan een handje vol spoelen en condensatoren. Het is géén rocket-science.
Mijn bescheiden mening: Vermijd het gebruik van huis-tuin-en-keuken stekkerblokken, zeker als voeding voor de eindversterker. Steek deze rechtsreeks in een stopcontact.
Is een stekkerblok onvermijdelijk, maak er zelf een. Neem een plankje, schroef daarop wat stopcontacten en verbind deze door met de dikst mogelijke kabel, die je in de bouwmarkt kan vinden.
Als laatste vertrouw op de voeding van je HiFi componenten. Deze zijn echt niet zo slecht dat extra filtering nodig is.