Ik heb 2 weken geleden een advertentie gevonden van iemand in Noord-Holland, ver boven Amsterdam in ieder geval!
Deze meneer had een bende te koop staan. Onderandere een 3250+170DC en een Alpine AL85 De rest had ik geen interesse in. Ik heb deze adverteerder gebeld en gemeld dat ik serieuze interesse had in de marantz set en die alpine AL85. We hadden een prijs afgesproken voor alles en ik ging er naartoe.
Ik heb voor 350,- alles kunnen kopen. De eigenaar was ook echt eerste eingenaar. Hij had de boekjes en aankoop kaarten erbij van fodor. 1978 gekocht alles. De alpine niet die is van de 80's.
Ik had al voordat ik kwam gehoord dat de set maar den 20 jaar in de kast stond onder een laken. Hij bood nog aan om alles even te testen, maar ik heb gelijk gezegd dat ik dat niet wilde! Ik neem het set zonder ook aan te hebben gehad gewoon mee. Ik wil het risico niet lopen dat al die ouwe meuk elko's ontploffen en mijn mooie marantz torren ermee!
Ik moet gelijk zeggen dat ik vergeten ben foto's te nemen van 3250.
Dit is wat ik zag toen ik de 170DC opende. Alles origineel (gelukkig). Veel nicotine en stof!
oud koelvet! gaat stinken wanneer de eindtorren warm worden!
wel origineel toshiba marantz!!! is zeker een aanwinst.
dit troosteloze hoopje print stonk, plakte en was stoffig.
sinds 1977 niet meer naar gekeken!
protect circuit en VU control
Dit was duidelijk niet meer gangbaar om aan te zetten!.
alles door gesoldeerd en schoongemaakt met kontakt FCC.
klaar, alle elko's vervangen, alle hitachi klein signaal transistoren vervangen, De driver transistoren vervangen met MJ To220 varianten. En de bias modificatie uitgevoerd! Bij eerste keer aanzetten was L 35mV en R 15mV dc verschil
pre drivers en main transistoren blijven origineel. Die zijn van goede kwaliteit!
nieuw koelpasta, moest ook wel!
Even een tip iedereen die een vintage audio apparaat heeft met een combo elko als hoofd afvlak condensator moet deze ALTIJD vervangen!. Dit is de rede!
Beide moeten 12000uF door meten! met de oscillator geven ze maar een fractie van de capaciteit nog!.
Dit set is een van de best klinkende sets die je kunt hebben. Mocht je ooit een marantz 1122DC 1152DC 1180DC of dit set kunnen kopen voor een niet te absurde prijs; KOPEN!!
mensen hier op het forum kunnen altijd helpen met de restauratie van het gekochte exemplaar!