Ik wilde altijd al met eindtrappen werken. Ik zocht toen ik de 7011 gekocht had voor een eindtrap voor de Atmos.
Uiteindelijk werd dit een eindtrap voor de fronts en de rest aangestuurd door de 7011. Toen kwam ik op marktplaats verschillende NAD's tegen voor een redelijk prijsje en tja.. Virus..
Ik vind het a, mooi ogen en b, het geluid heeft in mijn oren toch even wat meer oommpph.
Alle NAD's behalve de 916 vertonen wat mankementje's dat een voorkomend iets bij NAD is.
Kraakje hier en daar. Alsof je met je tuner net niet op de juiste frequentie zit. Vogelaar vertelde me wat het waarschijnlijk was en dat het heel simpel te repareren is.
Hij had het over een relais en condensatoren. Gaat mij even wat te technisch worden. Ik ben het op google ook tegen gekomen het NAD mankementjes. Mocht er nou echt iets zijn met 1 van de NAD's dan zou Vogelaar het me laten weten voordat hij dat gaat repareren.
Ik heb ook een totale prijs indicatie gemaakt van de 4 NAD's.
916 - Gekocht voor €80,-
214 - Gekocht voor €150,-
214 - Gekocht voor €185,-
216 - Gekocht voor €225,-
Benzinekosten totaal €60,-
Revisie/reparatie kosten €45,- per versterker.
Dus totaal €880,-
Dan weet ik nog niet of er nog eventuele extra reparatie kosten bij komen. Dus al met al heb ik voor een kleine €1000,- een behoorlijke "11-kanaals" eindtrap staan...