Zo'n vier jaar geleden is het hifi-virus bij me ontwaakt en nooit meer weggegaan. Ik ben gestart met de aankoop van 2 Dali Sensor 5 vloerstaande speakers. Ik had het geluk een leuke receiver op de kop te tikken, de Onkyo TX-NR609, di ik nog steeds met veel plezier gebruik voor beeld. Ik heb toen ook een instap platenspeler gekocht, de Marantz TT5005.
Afgelopen zomer heb ik een upgrade gedaan met de Marantz PM8005. Wat een geweldenaar is dat zeg
Bedankt voor jullie hulp bij het uitzoeken trouwens
Snel werd duidelijk dat de Marantz TT5005 tekort kwam voor mijn Marantz PM8005. Streamen wat ik via Tidal, Apple TV3 en doorgelust met een FIO D3 naar de Marantz deed klonk veel beter.
Nu heb ik vandaag mijn platenspeler vervangen voor een exemplaar dat ik al lange tijd op het oog had. Dit is de Technics SL1700 MK2. Een prachtig ding.
Voor mijn set verwijs ik graag naar de foto's. Ik ben er erg blij mee
Er is veel meer power. Toch heb ik het gevoel dat het niet top is. Mijn vermoeden is dat het element niet zo super is. Ik had alleen gehoopt dit niet meteen te hoeven vervangen en blij te zijn met de upgrade.
Er zit een Stanton 500 element op met een naald die al wat speeluren gehad heeft. Hoewel ik veel meer power voel, klonk een plaat van de Stones erg schel en ook Talking Heads - Remain in the Light klonk wat zenuwachtig. Geluid gaat soms beetje op en neer.
Misschien moet ik alleen de naald vervangen, maar dan vraag ik me af of ik niet meteen naar een nieuw element moet kijken. Wat denken jullie?
Groeten, Bas