Gisteren de WBT pluggen weer verkocht en zojuist verzonden naar de nieuwe eigenaar. Een paar euro verloren maar dan wel snel weer weg.
Voordat sommigen gaan roepen "WAAROM?", even de volgende punten:
1) Toch even doorgerekend wat de kabels gaan kosten met nog alle aan te schaffen materiaal en gereedschap.
Ga dan al heel snel en heel ruim over de 250 euro (voor een kabel die in basis 6 euro p/m kost)
2) Thuis nog genoeg klusjes, misschien niet zo leuk maar eigenlijk belangrijker
3) Deze is misschien nog voor mij het meest doorslaggevend; beetje teleurgesteld in de plug.
Bij nadere inspectie (niet op foto's zichtbaar) van het kunststof buisje waar de kabel in gaat blijkt deze zowel in
de lengte als in de breedte voorzien te zijn van een verguld koperplaatje wat slecht de helft is van het buisje.
De overgang van plaatje (waar de kabel op gedrukt wordt) naar de piemel van de plug is slechts (ca.)
3 mm breed bij een dikte van misschien een a twee tiende mm.
Nu gaat het altijd over minder weerstand is beter, kabel moet dik genoeg zijn, etc. Maar net voor dat het
signaal van de kabel naar de speaker moet gaan moet het door een stukje verguld koper van hooguit 0,3 - 0,6
vierkante mm. Ik snap er niets meer van
Ben er klaar mee, ga terug naar het oorspronkelijke plan AQ of QED, beide compleet afgewerkt en goedkoper dan alleen de pluggen die ik had.