De set van Brutus

Gestart door Brutus, maart 24, 2017, 16:04:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

xander32

Van waar jullie obsessieve belangstelling voor V i a g r a ? :-D

Brutus

Gisteren de WBT pluggen weer verkocht en zojuist verzonden naar de nieuwe eigenaar. Een paar euro verloren maar dan wel snel weer weg.

Voordat sommigen gaan roepen "WAAROM?", even de volgende punten:

1) Toch even doorgerekend wat de kabels gaan kosten met nog alle aan te schaffen materiaal en gereedschap.
     Ga dan al heel snel en heel ruim over de 250 euro (voor een kabel die in basis 6 euro p/m kost)  :roll: :roll:

2) Thuis nog genoeg klusjes, misschien niet zo leuk maar eigenlijk belangrijker  :| :|

3) Deze is misschien nog voor mij het meest doorslaggevend; beetje teleurgesteld in de plug.
    Bij nadere inspectie (niet op foto's zichtbaar) van het kunststof buisje waar de kabel in gaat blijkt deze zowel in
    de lengte als in de breedte voorzien te zijn van een verguld koperplaatje wat slecht de helft is van het buisje.
    De overgang van plaatje (waar de kabel op gedrukt wordt) naar de piemel van de plug is slechts (ca.)
    3 mm breed bij een dikte van misschien een a twee tiende mm.
    Nu gaat het altijd over minder weerstand is beter, kabel moet dik genoeg zijn, etc. Maar net voor dat het
    signaal van de kabel naar de speaker moet gaan moet het door een stukje verguld koper van hooguit 0,3 - 0,6
    vierkante mm. Ik snap er niets meer van  :-o :?

Ben er klaar mee, ga terug naar het oorspronkelijke plan AQ of QED, beide compleet afgewerkt en goedkoper dan alleen de pluggen die ik had.   
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Brutus

Citaat van: xander32 op juli 12, 2017, 13:57:05
Van waar jullie obsessieve belangstelling voor V i a g r a ? :-D

Geen obsessie, wilde een vergelijk maken met de speciale tuinslang die aanbevolen werd  :-D :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Citaat van: Brutus op juli 12, 2017, 14:07:20
Gisteren de WBT pluggen weer verkocht en zojuist verzonden naar de nieuwe eigenaar. Een paar euro verloren maar dan wel snel weer weg.

Voordat sommigen gaan roepen "WAAROM?", even de volgende punten:

1) Toch even doorgerekend wat de kabels gaan kosten met nog alle aan te schaffen materiaal en gereedschap.
     Ga dan al heel snel en heel ruim over de 250 euro (voor een kabel die in basis 6 euro p/m kost)  :roll: :roll:

2) Thuis nog genoeg klusjes, misschien niet zo leuk maar eigenlijk belangrijker  :| :|

3) Deze is misschien nog voor mij het meest doorslaggevend; beetje teleurgesteld in de plug.
    Bij nadere inspectie (niet op foto's zichtbaar) van het kunststof buisje waar de kabel in gaat blijkt deze zowel in
    de lengte als in de breedte voorzien te zijn van een verguld koperplaatje wat slecht de helft is van het buisje.
    De overgang van plaatje (waar de kabel op gedrukt wordt) naar de piemel van de plug is slechts (ca.)
    3 mm breed bij een dikte van misschien een a twee tiende mm.
    Nu gaat het altijd over minder weerstand is beter, kabel moet dik genoeg zijn, etc. Maar net voor dat het
    signaal van de kabel naar de speaker moet gaan moet het door een stukje verguld koper van hooguit 0,3 - 0,6
    vierkante mm. Ik snap er niets meer van  :-o :?

Ben er klaar mee, ga terug naar het oorspronkelijke plan AQ of QED, beide compleet afgewerkt en goedkoper dan alleen de pluggen die ik had.

Duidelijk verhaal.. heel begrijpelijk om voor kant en klaar te gaan. :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Citaat van: Brutus op juli 12, 2017, 14:07:20
Ben er klaar mee, ga terug naar het oorspronkelijke plan AQ of QED, beide compleet afgewerkt en goedkoper dan alleen de pluggen die ik had.

QED wel! QED wel! QED wel!  :yes:


clown1
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

 :schater: :schater: als het bij jouw goed gaat met die QED tussen die powerbak en die "ik lust hem wel" speakers dan moet het bij mij helemaal geen probleem geven  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Lees vele reviews, komen er heel goed uit....ben er zelf zeer tevreden over. Het staat nog steeds, je mag ze gerust eens testen  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Thanks Zep, zal onthouden maar kijk niet gek op als ik ze blind koop  :-o :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op juli 12, 2017, 18:09:25
Thanks Zep, zal onthouden maar kijk niet gek op als ik ze blind koop  :-o :-D

Lol, Brutus.....ik doe zelfs niets anders dan gekke dingen en hang de filosofie van het absurdisme aan  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Ik heb wel eens gekkere dingen gedaan dan blind een LS kabel kopen  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Dat is ongehoord, foei toch  :-P.

Citaat van: Brutus op juli 13, 2017, 04:09:13
Ik heb wel eens gekkere dingen gedaan dan blind een LS kabel kopen  :-D

bert50

Ben benieuwd [emoji1][emoji1] Brutus


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Brutus

Citaat van: xander32 op juli 13, 2017, 06:51:31
Dat is ongehoord, foei toch  :-P.


:schater: :schater:

Citaat van: bert50 op juli 13, 2017, 09:42:37
Ben benieuwd [emoji1][emoji1] Brutus


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gaat allemaal reusachtig meevallen, ik ga van OFC koperkabel naar OFC koperkabel, iets ander jasje en connectoren maar that's it.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Brutus



Na ruim 2 weken is bovenstaande kleed wel ingespeeld  :schater: :schater:

Wat heeft het gebracht, altijd lastig te zeggen c.q. te omschrijven; meer rust en minder scherpte misschien.

In ieder geval wel echt een aanwinst in huis, voor mijn vrouw betreft het interieur en wat mij betreft de kwaliteit van het geluid wat hier door de woonkamer gaat  :-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Enne, wat zegt Brutus er van?