Citaat van: xander32 op mei 26, 2017, 18:47:51
Waarom deze specifiek? Op basis van ... ?
Volgens mij was die vraag van Xander voor mij bedoeld Samro
Deze kabel is in basis gewoon simpel, houd ik wel van, geen spectaculaire verkoop verhalen met ingespoten gecoat hairspray ect.
Gewoon koper verweven tot twee aders van 4.17mm2. Heb ik nu ook (gewoon 2x 4.2mm2 koperdraad) en ik vind dat prima. Daarbij was ik niet van plan (mede door H&C Marcels advies) er een vermogen aan uit te geven.
Waarom dan de huidige kabel niet houden? De buitenzijde is door de jaren heen redelijk hard geworden, het is nogal een gepruts om het koperen gestripte uiteinde (van de platte plintkabel) in de gaatjes van de PM11 te krijgen. Ze zitten er in maar het zit mij niet lekker. Gezien het een platte plintkabel is, is deze nog eens lastig af te werken met banaan/spade.
Mooi alternatief leek mij deze kabel, eventueel nog zelf af te werken met een sleeve over de pvc laag waarin de 4 kabels zitten.
Maar de QED XT40 zit ook nog in de race, wel eens waar met een dunnere koper ader van 12AWG maar dik genoeg.
Eventuele kandidaat is de Chord Clearway echter vind ik hier de koper ader van 2.08mm2 wel wat aan de dunnekant:
Samro, waarom de holle banaanpluggen? Ik ben altijd bang als ik bijv. de speaker naar voren schuif zo'n plug eruit schiet en en op de andere terminal terecht komt (met alle gevolgen van dien).
Spade kun je gewoon goed aandraaien en volgens mij hebben deze net zo'n stevige verbinding.