DAC's...
Juist het meest spannende stuk op audio gebied anno 2017. Versterking e.d. daar is weinig innovatie in te vinden al decennia lang.
Er zijn best grote verschillen in dac's. Maar er zijn er ook heel veel die gewoon maar hetzelfde klinken omdat ze dezelfde manier van omzetten gebruiken.
Ik heb een Schiit Yggdrasil, een closed-form multibit DAC en dat ding is de basis en deel van mijn hoofdbron samen met een DIY raspberry pi based streamer en een Mac Mini. Speelt op zeer hoog niveau en ik zou voor het geld niks beters kunnen verzinnen.. qua dac zou ik zelfs richting 5 cijfers moeten gaan ben ik bang.
Dus ja er is veel gaande op DAC gebied. Persoonlijk icm een mooie streamer, die niet duur hoeft te zijn, zie mijn RPi oplossing, de beste oplossing om muziek af te spelen.
Vinyl is leuk maar zeer kostbaar om het goed te doen. CD is een beperkt medium en elk album moet je los kopen. Ik maak gebruik van Tidal/Qobuz en stream in hogere kwaliteit dan CD voor €20,-/maand. Oftewel 12 cd's per jaar alle muziek denkbaar!