Advies nieuwe/ andere receiver.

Gestart door pjelle, februari 28, 2017, 16:41:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pjelle

Hallo allemaal,

Al een enige tijd lees ik her en der wat mee en nu heb ik zelf even een vraag.

Ik ben aan het rondkijken voor een andere/nieuwere receiver om dat ik graag het maximale uit mn luidsprekers wil halen en omdat de nieuwere functies (internet) mij wel leuk lijken.

M'n huidige setup is alsvolgt:

Marantz SR6003
2X I.Q 5180 AT  Zuilen
2X Mordaunt short avant 902i (surround) boekenplank luidsprekers
1X Mordaunt short avant 905i Center speaker (momenteel niet aangesloten ivm tv meubel)
1X Final S110 Subwoofer (niet echt een geweldige)

Ik hoop dat jullie mij kunnen voorzien zodat ik gerichter kan zoeken naar een mooie receiver.
De zuilen heb ik gehoord in een stereo setup en daar klonken ze nog zuiverder dan nu.

Alvast bedankt!
Mvg PJ

Rob46

Welkom!!! Veel lees -en post plezier hier :yes:

Uhhhh oh ja,

TTIWWP

rexp

Je kan ook een mediaplayer overwegen. Je 6003 zou ik pas wegdoen als hij stuk is.

NB

 :gp:

Citaat van: rexp op februari 28, 2017, 17:19:30
Je kan ook een mediaplayer overwegen. Je 6003 zou ik pas wegdoen als hij stuk is.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

sjoek

#4
Wat rexp zegt voor internetfuncties zijn er zat mediaspelers met oneindig mogelijkheden. Wat betreft geluids verbetering zou je over kunnen gaan naar een sr70xx bijvoorbeeld. Wil je alleen in stereo beter geluid kun je ook voor een pm 7004 of hoger kunnen gaan die kun je dan koppelen aan de sr en dan de stereo boxen laten aansturen door de pm.

Net wat je budget is.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

pjelle

Bedankt voor jullie reacties!
Een mediaspeler heb ik ook overwogen maar dan heb ik nog niet mn geluids kwalitieit verbeterd.
het is eigenlijk de bedoeling dat de kwaliteit overall verbeterd word, dus ik ga even googlen naar de sr70.. serie.
Is er iemand die toevallig ervaring heeft met de zuilen die ik ook heb?



pjelle

Bij deze wat plaatjes..

sjoek

Citaat van: pjelle op februari 28, 2017, 20:06:27
Bij deze wat plaatjes..


Ziet er goed uit... geen ervaring met de luidsprekers.
Eventueel nog iets om naar te kijken in combinatie met een sr is een raspberry pi zeer klein apparaatje en in combinatie met kodi heb je een zeer mooie media speler met veel mogelijkheden.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

pameijer

Citaat van: pjelle op februari 28, 2017, 20:06:27
Bij deze wat plaatjes..

Nijntje klinkt vast geweldig op deze speakers!  clown1

Snelle observatie: je speakers kunnen wel wat meer ruimte gebruiken. Trek ze 's een 30-50 cm naar voren en als dat kan wat meer uit elkaar (nadat de Duplo opgeruimd is  :wink:). Wat kun je zeggen over de ruimte waar ze in spelen, afmetingen e.d.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

pameijer

Om nog even terug te komen op je vraag, je kunt voor een hoorbare verbetering inderdaad het beste richting de SR70xx gaan. Verwacht niet heel veel verbetering, maar ik heb zelf de SR6004 gehad en die was inderdaad gewoon matig met stereo. Te weinig ballen om de boel goed aan te sturen. Ik geloof zelf niet veel in verschillen tussen versterkers, maar vermogen telt, en meer vermogen is beter en de SR6004 was niet goed genoeg. De SR7005 die ik nu heb is beter. En mooier  :lol:. Het advies om een versterker met HT-passthrough aan te sluiten op je surround is natuurlijk ook een optie, maar een stevige surroundversterker doet het net zo goed, is makkelijker te bedienen en scheelt weer een apparaat, kabels etc.

Je kunt eens op ons buurforum kijken, daar staat wel wat moois te koop. Je geeft geen bedrag aan dat je uit wilt geven dus dat is lastig.

SR6011

SR7010



Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pjelle

Dankje voor je reactie!
Nijntje klink heel erg goed! :schater:

Ik zal de speakers zo even een stukje naar voren verplaatsen.
Eens kijken hoe lang het duurt voordat ik commentaar krijg. :-P
Mn budget zal ergens rond de €1000 liggen. Het is nu vooral eerst goed oriënteren om zeker een goede receiver te kopen.

jrm

Citaat van: pameijer op maart 01, 2017, 09:07:00
Om nog even terug te komen op je vraag, je kunt voor een hoorbare verbetering inderdaad het beste richting de SR70xx gaan. Verwacht niet heel veel verbetering, maar ik heb zelf de SR6004 gehad en die was inderdaad gewoon matig met stereo. Te weinig ballen om de boel goed aan te sturen. Ik geloof zelf niet veel in verschillen tussen versterkers, maar vermogen telt, en meer vermogen is beter en de SR6004 was niet goed genoeg. De SR7005 die ik nu heb is beter. En mooier  :lol:. Het advies om een versterker met HT-passthrough aan te sluiten op je surround is natuurlijk ook een optie, maar een stevige surroundversterker doet het net zo goed, is makkelijker te bedienen en scheelt weer een apparaat, kabels etc.

Je kunt eens op ons buurforum kijken, daar staat wel wat moois te koop. Je geeft geen bedrag aan dat je uit wilt geven dus dat is lastig.

SR6011

SR7010

:gp:

Wat is de verhouding (film- /stereo muziek) qua luisteren?
Dat bepaalt of je voor een stereo versterker moet gaan of een receiver.

pjelle

Ik denk ongeveer 70% muziek en de rest film.
Het is alleen dat een film zonder surround net niks vind.