professional, kundig, expert..... Tjonge, het aansluiten van apparatuur het is toch echt geen hogere wiskunde hoor, eerder een kwestie van read the manual (of RTFM zoals anderen het noemen), ik zal je proberen wat op weg te helpen.
DTS-kabels bestaan niet. DTS is een digitaal systeem voor surround sound. Het signaal voor DTS kan via een digitale kabel (coax op optisch) doorgegeven kan worden.
Ik ben erg benieuwd naar 'center' aansluiting, en ik vermoed ook dat hier jouw probleem ligt, al is het me nog niet helemaal duidelijk wat het probleem nu is. Wat hoor je nu wel en niet over jouw centerkanaal? En wanneer is dat, bij een DTS of Dolby Digital signaal? Misschien bij een Dolby Prologic II signaal?
Overigens zou ik voor het centerkanaal nooit de tv-speakers gebruiken. Het geluid uit jouw tv moet compleet anders klinken dan jouw fronts. Hierdoor merk je heel goed dat er verschillende speakers klinken, en dat kan niet prettig luisteren. Zet gewoon het centerkaaal op 'none' zodat dit kanaal wordt verdeeld over de fronts.
Jouw channel setup is gewoon de kanaalinstelling in jouw receiver, heel eenvoudig te wijzigen. Mischien dat het niet helemaal klopt, maar probeer het eens als volgt:
-> Open het Main Menu (waarschijnlijk gewoon een knop op de AB)
-> 2.1-speaker setup; zet deze op manual -> 2.2 speaker size; loop de speakerkanalen door en zet de subwoofer op 'no' , de fronts op large (kan niet anders als de sub op no staat) en de rest indien mogelijk op small. Ga hierna naar next
-> 2.3 speaker distance; stel hier de afstanden van de speakers tot de luisterpositie in, en ga naar next
-> 2.4 speaker level; hier kun je per kanaal het volume corrigeren. Zet de test-mode op manual, en in principe het eerste frontkanaal op 0. Loop nu de andere kanalen langs als een bepaald kanaal harder of zachter klinkt dan de eerste front (te horen aan de testtoon die per kanaal klinkt) kun je dit corrigeren met een negatieve of positieve waarde.
Dit is overigens ook terug te lezen in de handleiding (echt bijzonder handig
)
Ik zou me ook zeker niet dood staren op Marantz speakers. Goed dat ze er zijn, maar er zijn nog veel meer merken die goed (om niet te zeggen 'beter') klinken icm met Marantz. Zorgen er echter wel voor dat alle speakers bij elkaar matchen, het liefst gewoon speakers van hetzelfde merk en uit dezelde serie.
Voor de subwoofer geldt dit in veel mindere maten. Hier zit niet zoveel verschil in als bij normale speakers en een subwoofer uit een andere serie of compleet ander merk kan prima. Dit betekent overigens weer
niet dat alle subwoofers gelijk zijn, er zijn wel degelijk grote verschillen waardoor je ook hiervoor een bewuste keuze moet maken.