Beethoven - Overture 'Corolian' - Symphonies Nos. 5 & 6- Gewandhausorchester Leipzig - Riccardo Chailly - Decca
De dirigent die muziek met een paplepel naar binnen kreeg doet hier hier een flinke duit in het muzikale zakje als het gaat om legendarische Beethovenvertolkingen. En als er één componist is die ik meer ben ga bewonderen, dan is het Beethoven wel. Dus met dit schijfje sla ik drie vliegen in één klap: Chailly als dirigent/ Symphony No. 5 van Van Beethoven en de muziek van Van Beethoven als componist.
Morgen meer hierover, omdat ik meer kracht heb dan de afgelopen weken: De d.d. prednisolon is gisteren 60mg naar 40 mg gegaan. Dat merkte ik vandaag onmiddellijk. Ik was minder suf en meer vitaal. Typisch dat zo'n dosisvermindering zo snel effect sorteert, maar Ablij, de internist, onderschrijft dit effect dan ook, en verminderde afgelopen donderdag de d.d. met de mededeling: "Voordat je helemaal uit elkaar valt." Mijn nierfunctiewaarde is dan wel omhoog geveerd van 13% naar 18% en is nu 22%. Met dat laatste zijn John en ik natuurlijk erg blij. Nog echte score waarmee men uit de gevarenzone is, maar het begin is er. Ik hoop nu ook dat de pijn in mijn rug minder wordt, zodat ik de Fentanyl kan gaan afbouwen. Pijnstilling is fijn, maar pijnloos is altijd beter, en nu voel ik nog steeds pijn, ondanks de (matige) pijnstilling, en overgaan op meer pijnstilling ziet ik niet zo zitten, dat in verband met de verslavende werking van deze pijnstilling in de vorm van deze morphine pleisters.