Ben al even niet in dit Topic wezen kijken en constateer dat het leven er nog niet uit is, mooi.
Ik kan over dat jezelf als aarde voor
dergelijke metingen gebruiken eigenlijk alleen maar mijn gezonde verstand gebruiken.
Dit zegt mij dat dit géén probleem mag opleveren, anders zou ik die doodsklap toch al moeten krijgen zodra ik perongeluk de een of andere aansluiting aan de buitenkant van een apparaat aan zou raken. Dit lijkt mij voor de fabrikanten nogal wat aansprakelijkheden opleveren (vooral in de US).
Enfin... ik was wel geroerd door de bezorgdheid van Maurice
Idd on-topic maar weer...
Dat van die stekker gaat dus niet op, dat is nu wel duidelijk.
Als we het correct doen kan dit topic dus dicht want mijn vraag is beantwoord. Ik denk echter dat we over het onderwerp polariteit hier best even door kunnen bomen en dit in dit topic (gezien de titel) wel op zijn plaats is.
Ik heb op
HTforum.nl inmiddels een uitgebreide topic hierover gevonden en zie dat de geleerden het na jaren ook hier nog niet helemaal met elkaar eens zijn, lees maar eens:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=605.0Waar idereen het over eens is, is dat er gemeten moet worden.
Nu zij er geleerden die met dmeerpa mee gaan en zeggen dat je ervoor moet zorgen dat het spanningsverschil zo klein mogelijk moet zijn. Helaas zijn er (en dat lijken er meer te zijn) die beweren dat de laagste waarde de enige juiste manier is.
Mag ik de kenners hier uitdagen? Wat van de twee overgebleven beweringen is nu de volledige waarheid? Waarom?
Dan stel ik gelijk nog een vraag:
In de manuals die bij mijn apparatuur geleverd werd kan ik er ook al niets over vinden. Waarom doen die fabrikanten er toch niets mee? Ze zijn daar toch niet achterlijk?
Waar ook iedereen achter staat is dat je gehoor uiteindelijk bepaald wat je mooi vindt klinken.
Alhoewel ik eerst bouw op de technische know-how die er is en mij daarop in eerste instantie zo veel mogelijk baseer, wil ik me aan het eind van de rit vasthouden aan het gehoor. Het moet wel goed klinken
.
Misschien ben jij of ik ook véél eerder tevreden dan een ander en scheeld dat in dergelijk geval ook een hoop pleuries.
We zien het weer tegemoet
Mzzl
Wim