Denon PMA 2500NE met lichte ruis

Gestart door CBdicX, december 10, 2016, 16:43:57

Vorige topic - Volgende topic

Zep

Citaat van: CBdicX op december 12, 2016, 18:36:56
Oh, en wat is dat dan...... ?  :wink:

Dat het op de tweeter zeker normaal is  :wink:
Denk ook niet dat het zozeer aan de prijs klasse zal liggen maar eerder aan, zoals ik al zei, interferentie.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

Citaat van: Zep op december 12, 2016, 18:41:57
Dat het op de tweeter zeker normaal is  :wink:
Denk ook niet dat het zozeer aan de prijs klasse zal liggen maar eerder aan, zoals ik al zei, interferentie.

Maar waarom doet die interferentie zich dan niet hoorbaar voor onder de 30% ?

CBdicX

Citaat van: Zep op december 12, 2016, 18:38:27
Het gaat om het idee, Brutus  :-P

Inderdaad, dat is het meest "knagende".
Maar zoals ik al zei, het is niet hoorbaar op luisterplek afstand dus laat ik het maar zo.
Maar toch......  :-P

Zep

Citaat van: CBdicX op december 12, 2016, 19:07:33
Maar waarom doet die interferentie zich dan niet hoorbaar voor onder de 30% ?

Ben geen techneut, miss weet SB het?
Ergens zal de stroom minder snel stromen en dus minder ruis veroorzaken?   HLP

Citaat van: CBdicX op december 12, 2016, 19:09:36
Inderdaad, dat is het meest "knagende".
Maar zoals ik al zei, het is niet hoorbaar op luisterplek afstand dus laat ik het maar zo.
Maar toch......  :-P

Haha zo maf ben ik ook wel, dat ik het idee alleen al niet kan uitstaan.....ik ben nu genoodzaakt om bij iedere versterker/ tweeter mijn oor dichtbij te houden en te checken, ook op M&G's  :-P

Zep

Citaat van: Zep op december 12, 2016, 19:24:28
Ben geen techneut, miss weet SB het?
Ergens zal de stroom minder snel stromen en dus minder ruis veroorzaken?   HLP

Haha zo maf ben ik ook wel, dat ik het idee alleen al niet kan uitstaan.....ik ben nu genoodzaakt om bij iedere versterker/ tweeter mijn oor dichtbij te houden en te checken, ook op M&G's  :-P

Ps, mocht de ruis ondragelijk worden dan weet ik nog iemand voor de Denon  :wink:

SB_Marantz

Citaat van: CBdicX op december 12, 2016, 18:36:56
Oh, en wat is dat dan...... ?  :wink:
Ik vind dat versterkers in deze prijs klasse stil moeten zijn.

Denon 2500NE: Signaal-ruisverhouding: hoog niveau 110dB 108dB
Veel beter zal lastig zijn, maar volgens mij is een hoge S/R verhouding al lang geen probleem meer, ook niet voor goedkopere versterkers.
Ik hoef de versterker niet verder dan 25-30% volume te gebruiken op mijn Teufels Definion 5, zeer ruim van de ruis drempel lijkt mij.
Maar ook op EXT-PRE, dus als eindversterker op vol vermogen, ruist de handel het zelfde als op lager vermogen.

Zal er maar mee moeten leren leven, zoals de dokter zo vaak gezegd heeft.......  :wink:

Of je hebt Willem Ruis in je amp zitten of je amp zelf is ''defect'' of er iets iets met je rand apparatuur wat de ruis keurig naar je versterker stuurt.

Koppel alle rand apparatuur eens af ...nog steeds ruis?

Een s/r verhouding is op zich een keurige waarde en zeker met de relatief ongevoelige speakers zou dat never nooit hoorbaar moeten zijn.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Citaat van: SB_Marantz op december 12, 2016, 19:51:12

Of je hebt Willem Ruis in je amp zitten of je amp zelf is ''defect'' of er iets iets met je rand apparatuur wat de ruis keurig naar je versterker stuurt.

Een s/r verhouding is op zich een keurige waarde en zeker met de relatief ongevoelige speakers zou dat never nooit hoorbaar moeten zijn.

Ga ik doen, maar mag nu niet aan de audio handel zitten van de vrouw.......
Ik laat het zsm weten, max morgen ochtend  :-)

CBdicX

Citaat van: SB_Marantz op december 12, 2016, 19:51:12

Enige aansluiting eraf maakt niets uit, ruist gewoon zoals altijd, op alle bronnen.
Wel is de EXT PRE het meest stil, juist die zou ik verwachten de meeste ruis te maken gezien dit full power is.

Ook nog even een PMA520 getest (die gebruik ik voor mijn Auro VOG speaker) en die ruist net zo, alleen is het met deze een steeds harder wordende ruis, startend vanaf +/- 25% zeer zacht, steeds harder wordend tot max vermogen.
Speaker draad was geheel vrij van andere draden, dus via "contact weg" storing oppikken was het nu niet.
Op max vermogen 520 is het net zo luid als de 2500 die dit vanaf +/- 30% doet.  :-o
Van de 165 euro kostende 520 zou ik dit zeker verwachten en heb dit bij goedkope versterkers meer gehad, ook dit verloop van de ruis.
Maar de 2500.......... :no:

Maar goed, op de luisterplek word ruis in Stereo pas hoorbaar (op een niet actieve bron) na 75% volume.
In surround start dit ietsje eerder (dan doet de X6200 voornamelijk zijn werk) en is luider, maar dat zal ook door de groter hoeveelheid speakers komen.
Die 75% volume ga ik nooit halen dus is het "probleem" wel van zeer beperkte aard maar blijft vreemd.

Maar net wat ZEP zegt, je weet het, dus dan hoor je het......... :-(

Excuus als ik wat mensen op spoken jacht gestuurd heb  :wink:

CBdicX

Citaat van: Brutus op december 12, 2016, 00:33:24
Maar mag ik eens vragen waarom dit zo interessant of irritant is op deze bizarre korte afstand, ik heb nog nooit een ruis gehoord tijdens het afspelen van mijn muziek in 7 jaar tijd en ik zal nooit op deze bizar korte afstand naar muziek luisteren?

Met een advies prijs van 2500 euro en een S/R verhouding van 110 dB mag je toch verwachten dat deze op dit gebied stil is, en zich niet gedraagt als een 165 euro kostende PMA520.
Van deze klasse verwacht ik, geen brommetjes in de woofer, en geen ruis (hoe dichtbij dan ook) in de tweeter.
Net zoiets als een Porsche kopen en lichte trillingen voelen bij 120 km p/u.......

sjoek

Je kan het ook positief bekijken. Er word signaal naar de speakers verstuurd dus ze doen het in ieder geval :wink:.

Verder zou ik me er niet druk om maken tenzij je de ruis hoort tijdens het afspelen van muziek natuurlijk.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

CBdicX

Citaat van: sjoek op december 13, 2016, 08:40:40
Je kan het ook positief bekijken. Er word signaal naar de speakers verstuurd dus ze doen het in ieder geval :wink:.

Verder zou ik me er niet druk om maken tenzij je de ruis hoort tijdens het afspelen van muziek natuurlijk.

Maar het is zo lekker stil als ik op MUTE druk, en dan doel ik op de ruis natuurlijk !  :wink:

sjoek

De mute knop is ook gewoon de meest nutteloze knop die er is... gewoon afblijven :-P

CBdicX

Citaat van: sjoek op december 13, 2016, 09:43:40
De mute knop is ook gewoon de meest nutteloze knop die er is... gewoon afblijven :-P

Nou nee hoor, mijn vrouw heeft er een, en die gebruik ik toch zeer regelmatig  :-D LOL

sjoek

Citaat van: CBdicX op december 13, 2016, 11:06:27
Nou nee hoor, mijn vrouw heeft er een, en die gebruik ik toch zeer regelmatig  :-D LOL

Ik bedoelde ook op hifi... op de vrouw kan het handig zijn... :-P :-P

Brutus

Citaat van: CBdicX op december 13, 2016, 08:39:46
Met een advies prijs van 2500 euro en een S/R verhouding van 110 dB mag je toch verwachten dat deze op dit gebied stil is, en zich niet gedraagt als een 165 euro kostende PMA520.
Van deze klasse verwacht ik, geen brommetjes in de woofer, en geen ruis (hoe dichtbij dan ook) in de tweeter.
Net zoiets als een Porsche kopen en lichte trillingen voelen bij 120 km p/u.......

Is geen goed vergelijk, hiermee wek je de suggestie dat bij een normaal gebruik (120 km/u rijden en een trilling voelen) op je normale luisterafstand een ruis waarneembaar zou zijn. Het zou dan eerder zijn dat je bij 300 km/u een lichte trilling voelt in het stuur. De vraag is of de Porsche dealer hier uberhaupt iets aan zal doen.

Ik heb hier 108 dB met mijn versterker en heb het ook.

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20