Citaat van: SB_Marantz op december 12, 2016, 19:51:12
Of je hebt Willem Ruis in je amp zitten of je amp zelf is ''defect'' of er iets iets met je rand apparatuur wat de ruis keurig naar je versterker stuurt.
Koppel alle rand apparatuur eens af ...nog steeds ruis?
Een s/r verhouding is op zich een keurige waarde en zeker met de relatief ongevoelige speakers zou dat never nooit hoorbaar moeten zijn.
Enige aansluiting eraf maakt niets uit, ruist gewoon zoals altijd, op alle bronnen.
Wel is de EXT PRE het meest stil, juist die zou ik verwachten de meeste ruis te maken gezien dit full power is.
Ook nog even een
PMA520 getest (die gebruik ik voor mijn Auro VOG speaker) en die ruist net zo, alleen is het met deze een steeds harder wordende ruis, startend vanaf +/- 25% zeer zacht, steeds harder wordend tot max vermogen.
Speaker draad was geheel vrij van andere draden, dus via "contact weg" storing oppikken was het nu niet.
Op max vermogen 520 is het net zo luid als de 2500 die dit vanaf +/- 30% doet.
Van de 165 euro kostende 520 zou ik dit zeker verwachten en heb dit bij goedkope versterkers meer gehad, ook dit verloop van de ruis.
Maar de 2500..........
Maar goed, op de luisterplek word ruis in Stereo pas hoorbaar (op een niet actieve bron) na 75% volume.
In surround start dit ietsje eerder (dan doet de X6200 voornamelijk zijn werk) en is luider, maar dat zal ook door de groter hoeveelheid speakers komen.
Die 75% volume ga ik nooit halen dus is het "probleem" wel van zeer beperkte aard maar blijft vreemd.
Maar net wat ZEP zegt, je weet het, dus dan hoor je het.........
Excuus als ik wat mensen op spoken jacht gestuurd heb