Citaat van: master30 op januari 20, 2017, 23:32:18
Kies je dan auro 3d of 2d?
3D.
2D voegt voor mij niets toe aan "gewoon" 5.1 of 7.1
Ik ben sowieso gekapt met Surround Back, wat misschien de rede voor 2D zou zijn, in mijn geval niet meer.
Dus voor mij altijd 3D.....
Ik heb mijn Surround Back en Surround samengevoegd want het effect bij mij van SB is toch minimaal omdat S en SB erg dicht bij elkaar zitten.
Ik zat met 1 probleem, en dat is dat mijn Klipsch Surrounds RP240S een gevoeligheid van 93 dB hebben, en mijn Magnat Needle Sats SB's zitten op 88 dB.
De Kipschen spelen duidelijk een stuk harder.
Nu met het samenvoegen heb ik de S en SB Parallel aangesloten (ik zit dan op een totaal van 4 Ohm) en op de Klipsch heb ik een Speaker Volume Regelaar gezet om die wat te temperen.
Met een dB meter eerst gemeten wat Klipsch doet op reference level, dan de Magnats gemeten, en dat verschil weg gedrukt met de SVR zodat dat ze beide gelijk zijn.
Zo word het Surround veld wat groter en breder, dat heeft voor mij meer nut dan SB wat toch sowieso weinig gebruikt word in 7.1
En 95% van streaming en download is toch 5.1, danwel DD of DTS, en kan Auro 3D lekker zijn ding doen
Komt D&M in de nabije toekomst met een 13 kanaal receiver die Auro 13.1 kan doen
, en dat is natuurlijk de vraag, heeft het commercieel nut voor D&M om dat te doen, dan is het de draden weer terug zetten en zou ik weer SB kunnen doen.
Wel denk ik dat de eerste 13 kanaal receiver van D&M een vlaggenschip model gaat worden, dus $$$$$$$$