Citaat van: master30 op december 27, 2016, 22:21:15
Ik kijk deze LICHTMOND 3: Days Of Eternity auro 3d
Het geluid is werkelijk fantastisch.
9.1 auro 3d. Helaas geen vog speaker dus.
Maar wat klinkt dit ongelooflijk ruimtelijk.
Alle kanalen worden zeer goed benut.
De demodisk ook beluisterd, klinkt zeer goed.
Ik Vind wel dat er maar weinig momenten dat ik de vog speaker lekker mee hoor doen
En idd de up mixer maakt normale sporen zeer ruimtelijk.
Wel mis ik soms de back surrounds.
Maar ik ben erg blij met de update
Om de VOG speaker goed te horen zou je de demo disk moeten spelen en dan van alle speakers even de zwarte plug eruit, behalve de VOG, dan heb je een idee hoe deze mee doet.
Of alles eruit behalve Front en Rear Heigh en VOG, dan hoor je het gehele hoogte effect aan het werk
Ik heb wel de VOG na Audyssey flink omhoog gezet, ik heb er zeker +8 dB bijgeknalt, de andere surround kanalen doe ik altijd +3 dB, fronts, center en sub laat ik met rust.
Maar dit is geheel persoonlijk, ik vind als ik de moeite neem om daar aan dat plafond speakers op te hangen, wil ik ze ook horen
De speaker setup "fout" van Auro is inderdaad het missen van de SB speakers in de 10.1 setup, waar het wel zou kunnen, maar dan moet de receiver wel 12 kanalen kunnen berekenen, en dat heeft D&M helaas nu niet.
SB komt er pas bij in de 13.1 setup, maar dan krijg je ook Center Top, en een receiver die 14 kanalen kan berekenen.
Wat Auro zou moeten doen is 12.1 dus met SB en alleen TS, maar dan moet D&M weer een receiver maken met 13 kanaals berekenen.
En dan sowieso dat Auro-matic ook altijd de SB gebruikt, net zoals Dolby Surround en NeuralX doen.
De enige zwaargewicht (ook qua euro's) op de audio markt die dit wel kan is Trinnov, maar dan moet ik mijn vrouw de deur uit doen.........
http://www.trinnov.nl/2016/producten/meerkanaals