Twee Stereo versterkers voor Bi-amp gebruik

Gestart door CBdicX, november 04, 2016, 16:41:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zep

Citaat van: WimPeu op november 05, 2016, 10:42:25
Marantz had toendertijd een deal met BA dus ze deden dit puur uit commerciële overwegingen. Je denkt toch niet dat Kennie thuis ooit met BA speakers heeft gepeeld?  :-D  De BA's zijn inmiddels weer uit beeld bij Marantz dus nu draaien ze weer demo's met wat echt goed is. Niks ten nadele van BA overigens hoor. Draai zelf met een setje A25's in de tuin en die doen het fantastisch zeker als je kijkt wat het gekost heeft.

Volgens mij heeft BA momenteel geen importeur meer in Nederland  :no:
De A25 heb ik ook ooit gehad (en de VS260), maar de duurdere VS serie is eigenlijk de beste die ze ooit gemaakt hebben.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat dit de speakers zijn waar Ken thuis naar luistert......  :?

CBdicX

Citaat van: Zep op november 05, 2016, 10:58:28
Volgens mij heeft BA momenteel geen importeur meer in Nederland  :no:
De A25 heb ik ook ooit gehad (en de VS260), maar de duurdere VS serie is eigenlijk de beste die ze ooit gemaakt hebben.

Klopt, ik wilde een BA center aanschaffen, ze hebben een prachtige in hun programma met een niet plaats gevoelige mid/tweeter, maar helaas, niet meer verkrijgbaar in Europa.
Denk dat Ken het zulke "crap speakers" vond dat Marantz de handel in een zeecontainer geflikkerd heeft en retour naar America  :-D  :wink:

CBdicX

Citaat van: WimPeu op november 05, 2016, 10:42:25
Marantz had toendertijd een deal met BA dus ze deden dit puur uit commerciële overwegingen. Je denkt toch niet dat Kennie thuis ooit met BA speakers heeft gepeeld?  :-D  De BA's zijn inmiddels weer uit beeld bij Marantz dus nu draaien ze weer demo's met wat echt goed is. Niks ten nadele van BA overigens hoor. Draai zelf met een setje A25's in de tuin en die doen het fantastisch zeker als je kijkt wat het gekost heeft.

In de redelijk betaalbare middenklasse worden geen slechte speakers gemaakt, wat voor merk dan ook.
Net als receivers en versterkers, een pot nat in dezelfde prijs klasse, een dingetje hier, een dingetje daar, iets meer van dit, iets minder van dat, het is maar net wat wil geloven (kijk naar mij) en misschien wel hoe het staat. 

Zep

Je bent overigens weer goed aan het experimenteren, CBdicX  :wink:

Maar je kan volgens mij net zo goed twee 501's pakken en de 701 achterwege laten....de vorige 500 serie was beter dan de 700, en ook was het vermogen stukken hoger dan aangegeven.

http://i.nextmedia.com.au/avhub/australian-hifi_reviews_2014_2014-02_yamaha_as500_amplifier_review_and_test_lores.pdf
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

#20
Citaat van: Zep op november 05, 2016, 11:29:40
Je bent overigens weer goed aan het experimenteren, CBdicX  :wink:

Maar je kan volgens mij net zo goed twee 501's pakken en de 701 achterwege laten....de vorige 500 serie was beter dan de 700, en ook was het vermogen stukken hoger dan aangegeven.

http://i.nextmedia.com.au/avhub/australian-hifi_reviews_2014_2014-02_yamaha_as500_amplifier_review_and_test_lores.pdf

Ik heb besloten om toch voor 2x 701 te gaan, mocht ik verticaal bi-amp willen proberen dienen de versterkers gelijk te zijn, het verschil was iets meer dan 150 euro.
De 2e 701 krijg ik vandaag binnen, kabels en alles ligt al klaar  :-D

De 500 serie is nagenoeg niet meer verkrijgbaar, maar voor door verkoop (wat absoluut vroeg of laat gaat gebeuren) is de 01 serie beter gezien die met een DAC uitgerust zijn.

Heb de vermogens eens naast elkaar gelegd maar er zit niet zo gek veel verschil in.

500 = 2x 85 watt RMS
501 = 2x 85 watt RMS
701 = 2x 100 watt RMS
801 = 2x 100 watt RMS

Verschil tussen de 7 en 8 is dat de 8 ook een USB DAC heeft, heb ik geen behoefte aan, ik heb de X6200 daar voor.
Een prachtige serie is de "VU meter" serie, maar dat begint bij +/- 1800 euro.
Dure VU metertjes want technisch scheelt het niet zoveel met de VU loze serie.

Volgens mij hebben ze de 1100 vol gestopt met lood want die weegt 12 KG meer dan de 701, of misschien zijn die VU meters aan de zware kant  :-D
De AS3000 is de eerste (en laatste) die door de vermogens grens van de 701/801 gaat, met een miezerige 10 watt, maar dat kost dan meteen net geen 5000 euro  :-o

Maar goed, genoeg geouwehoer over Yamaha, dit is een Marantz forum.
Ik zet nog even een foto neer als ik de handel compleet heb, en dan eens kijken hoe lang ik dit vol hou.

DansaN

Citaat van: CBdicX op november 05, 2016, 11:53:15
Ik zet nog even een foto neer als ik de handel compleet heb, en dan eens kijken hoe lang ik dit vol hou.
Zal toch zeker weer een paar weken duren :yes:

;-)

CBdicX

Citaat van: DansaN op november 05, 2016, 14:21:10
Zal toch zeker weer een paar weken duren :yes:

;-)

Als met een paar, 2 bedoelt, nou net dan, ik heb 14 dagen retour termijn, dus.........  :-D

Brutus

Even wat plaatjes voor degene die zich afvragen hoe dit dan allemaal aangesloten zit:







Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

CBdicX

#24
Citaat van: Brutus op november 05, 2016, 15:46:28



En in mijn geval dit  plaatje  :-)

sjoek

Citaat van: CBdicX op november 05, 2016, 16:04:06
En in mijn geval dit  plaatje  :-)

Is dat hogere wiskunde of gewoon hoe 2 speakers aan te sluiten op 2 versterkers? :-P


Ps benieuwd wat het eindoordeel word :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

rexp

Citaat van: CBdicX op november 05, 2016, 11:53:15
...
Een prachtige serie is de "VU meter" serie, maar dat begint bij +/- 1800 euro.
Dure VU metertjes want technisch scheelt het niet zoveel met de VU loze serie.
...
Kuch, kuch, kuch. Dat is hetzelfde als een PM7005 vergelijken met een PM11. Oh nee, de 11 heeft geen VU meters, dus zullen ze wel hetzelfde zijn. Worden de specs van een amp enkel bepaald door watts en VU meters?

xander32

Indien het bi ampen enkel gaat om meer controle, ongeacht of het passief, actief, horizontaal of verticaal is; waarom dan niet gewoon één voldoende krachtige versterker kopen i.p.v. van twee kneusjes?

Wat een gedoe om niets :roll:.

erik63

ik zit ook met een vraag, je hebt toch ook een bron nodig, die bron gaat door één versterker, hoe krijg je die bron op die tweede versterker, misschien domme vraag

Marvin

Ik zou volgens mij mn luidsprekers vol laten proppen met UCD's, scheelt een hoop kastjes kabels en weet ik het wat voor andere ongein. Maar ja, dan is het gekloot ook gelijk voor je afgelopen. Snap dat je dat niet wilt.