Twee Stereo versterkers voor Bi-amp gebruik

Gestart door CBdicX, november 04, 2016, 16:41:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: rexp op november 05, 2016, 21:25:48
Kuch, kuch, kuch. Dat is hetzelfde als een PM7005 vergelijken met een PM11. Oh nee, de 11 heeft geen VU meters, dus zullen ze wel hetzelfde zijn. Worden de specs van een amp enkel bepaald door watts en VU meters?

Ik zou eens de twee Yamaha versterker in vergelijk naast elkaar zetten op de site, zal je zien wat ik bedoel, ze zitten technisch heel dicht tegen elkaar aan, kuch, kuch, kuch........  :-o

CBdicX

Citaat van: erik63 op november 06, 2016, 08:06:38
ik zit ook met een vraag, je hebt toch ook een bron nodig, die bron gaat door één versterker, hoe krijg je die bron op die tweede versterker, misschien domme vraag

Een afgeschermde splitter op de pre-out L/R van de receiver, 1 gaat naar de mid/hoog versterker, een gaat naar de laag versterker.
De receiver op Direct Stereo, versterkers op Direct of gewoon met toon controle, en klaar.

CBdicX

Citaat van: xander32 op november 06, 2016, 06:47:06
Indien het bi ampen enkel gaat om meer controle, ongeacht of het passief, actief, horizontaal of verticaal is; waarom dan niet gewoon één voldoende krachtige versterker kopen i.p.v. van twee kneusjes?

Wat een gedoe om niets :roll:.

Ga ik verder niet op in, deze discussie wil ik vermijden want daar komen we niet uit, en als jij een Yamaha S701 als kneusje ziet....... :-o

CBdicX

Citaat van: marvin op november 06, 2016, 08:49:01
Ik zou volgens mij mn luidsprekers vol laten proppen met UCD's, scheelt een hoop kastjes kabels en weet ik het wat voor andere ongein. Maar ja, dan is het gekloot ook gelijk voor je afgelopen. Snap dat je dat niet wilt.

Snap het dan eens een keer, ik wil gewoon geklooi, zoveel mogelijk......  :-D

xander32

... ik lees al waarom :wink:. Veel pleziet met het geklooi, al dan niet met kneusjes.

Citaat van: CBdicX op november 06, 2016, 11:24:59
Ga ik verder niet op in, deze discussie wil ik vermijden want daar komen we niet uit, en als jij een Yamaha S701 als kneusje ziet....... :-o
Citaat van: CBdicX op november 06, 2016, 11:27:06
Snap het dan eens een keer, ik wil gewoon geklooi, zoveel mogelijk......  :-D

Maus

Citaat van: CBdicX op november 06, 2016, 11:19:11
Ik zou eens de twee Yamaha versterker in vergelijk naast elkaar zetten op de site, zal je zien wat ik bedoel, ze zitten technisch heel dicht tegen elkaar aan, kuch, kuch, kuch........  :-o

Dan moet je nog eens goed kijken ;) Werkelijk niets hetzelfde behalve het uitgangsvermogen. Pak eens 2 foto's van het binnenwerk.

Beetje een Daihatsu en een Mercedes vergelijken, ze kunnen allebei 100 en hebben allebei 4 wielen ;)

xander32

Enne, ik typeer de Yami niet specifiek als kneus; ik doel op 'een versterker' in het algemeen, die een slechte match geeft aangaande de controle met de ls die deze moet aansturen. In dat geval zou ik om kijken naar een versterker die beter op z'n taak is berekend, i.p.v. er een tweede te zwakke broeder bijzetten; dat laatste bedoel ik met 'gedoe'.

Marvin

Maar het is nu eenmaal zo dat hij dit een leuke configuratie vind. En dat is stiekem ook best wel het geval natuurlijk.

Zep

Lol....twee zwakke broeders bij elkaar blijft een kneuzenclub  :-P
Maar serieus...de Yamaha zijn geen van allen slecht, maar 1 potente versterker moet voldoende zijn.....dat bi-ampen zou niet nodig moeten zijn voor de huiskamer  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Een deel van z'n hobby en daar is dan weer niets mis mee. Op een Deutsch buurforum zie ik ook dat een lid 2x PM15 verkiest boven een 11.


Citaat van: marvin op november 06, 2016, 11:53:41
Maar het is nu eenmaal zo dat hij dit een leuke configuratie vind. En dat is stiekem ook best wel het geval natuurlijk.

xander32

Een Yamaha 3000 versterker, daar ruil ik de PM11 graag op in :yes:.

Citaat van: Zep op november 06, 2016, 11:55:19
Lol....twee zwakke broeders bij elkaar blijft een kneuzenclub  :-P
Maar serieus...de Yamaha zijn geen van allen slecht, maar 1 potente versterker moet voldoende zijn.....dat bi-ampen zou niet nodig moeten zijn voor de huiskamer  :wink:

CBdicX

Citaat van: Zep op november 06, 2016, 11:55:19
Lol....twee zwakke broeders bij elkaar blijft een kneuzenclub  :-P
Maar serieus...de Yamaha zijn geen van allen slecht, maar 1 potente versterker moet voldoende zijn.....dat bi-ampen zou niet nodig moeten zijn voor de huiskamer  :wink:
Ik zal nooit beweren dat het "nodig" is, daar staat het Internet namelijk vol mee, voor en tegenstanders.
Ik zoek ook niet meer vermogen, want dat werkt niet met bi-amp met gelijkwaardige versterkers, ik vind het "idee" dat er 1 versterker voor het laag werkt, en 1 voor het hoog, een prettig idee.
Ook denk ik verschil te horen, maar laten wij het erop houden dat ik verschil wil horen  :-)

Zep

Citaat van: xander32 op november 06, 2016, 12:00:16
Een Yamaha 3000 versterker, daar ruil ik de PM11 graag op in :yes:.

Die staat ook op mijn lijstje  :kwijl:
In ieder geval liever die dan 2x een 700.....of zelfs 2x een 2100  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: CBdicX op november 06, 2016, 12:09:39
Ik zal nooit beweren dat het "nodig" is, daar staat het Internet namelijk vol mee, voor en tegenstanders.
Ik zoek ook niet meer vermogen, want dat werkt niet met bi-amp met gelijkwaardige versterkers, ik vind het "idee" dat er 1 versterker voor het laag werkt, en 1 voor het hoog, een prettig idee.
Ook denk ik verschil te horen, maar laten wij het erop houden dat ik verschil wil horen  :-)

Ah....CBdicX, ik begrijp het plezier wat er achter zit ook wel, op zich leuk om er mee bezig te zijn.  HB
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

#44
Citaat van: Maus op november 06, 2016, 11:35:38
Dan moet je nog eens goed kijken ;) Werkelijk niets hetzelfde behalve het uitgangsvermogen. Pak eens 2 foto's van het binnenwerk.

Beetje een Daihatsu en een Mercedes vergelijken, ze kunnen allebei 100 en hebben allebei 4 wielen ;)

Tja, als ze de binnen kanten niet veranderen zal niemand in dat prijs verschil trappen......  :-D
En het verschil valt allemaal wel mee, wat bij de een links zit, zit bij de ander in het midden, en een elcotje meer of minder, ze moeten wat doen voor dat prijs verschil.
En dan vaak nog eens het wazige gedoe van een blok trafo versus een ring trafo  :-o
Een veel gebruikte trucs om weer eens een "vernieuwing" te rechtvaardigen, inclusief een prijsverhoging.

De gehele audio wereld is gebasseert op voor 80% wat er tussen de oren gebeurt, en niet erin.
Als een gebruiker een versterker van 5000 eruro beter vind klinken dan een van 2000 euro, ben je klaar, koop die van 5000 euro.
Als een gebruiker Bi-amp (of Tri-amp) beter vind klinken dan gewoon standaard 1 versterker, ben je klaar, koop er 2.
Het gaat er allemaal om wat je gelooft, en wil geloven.
(laat ik nog even buiten beschouwing de speakerkabels, interlinks, stroomkabels, wazig voetjes, ect ect.)

Maar goed, dit valt allemaal binnen het kader, ik geloof erin, of niet.