Ik ben in de woonkamer van stereo naar multichannel gegaan en weer terug ,de reden daarvoor was dat ik toen steeds met een slechte match had met mijn center speaker(s) ,deze kreeg ik ondanks de vele instelmogelijkheden niet goed met de rest van mijn luidsprekers ,daarom ging ik terug naar stereo .
Een jaar of wat later kocht ik voor de ruimte op zolder een JM lab center ,deze verbaasde mij zo dat ik besloot om in de woonkamer weer een ht bak naast de stereo te zetten ,tot ik op een gegeven moment meer naar de multichannel luisterde dan de stereo vanwege het vollere geluid heb ik besloten om bij de multichannel te blijven .
Natuurlijk zijn er naar mijn mening ook hele slechte multichannel opnames ,deze beluister ik dan ook enkel in stereo .
In het geval van stereo weergave gebruik ik geen dsp van de versterker ,uiteraard wel die van de Behringer
,deze is namelijk een heel stuk ruimer in de mogelijkheden .
De luidsprekers zijn op de rears na allemaal van het zelfde merk en serie met dezelfde klank signatuur , naar mijn idee een voorwaarde om tot een uitstekend match te komen .De rears ga ik ook nog eens bouwen met Beyma drivers ,eerst maar eens zien of ik nog een paartje CX 8 drivers kan vinden
Wel denk ik er aan om op zolder weer terug te gaan naar stereo ,maar dan laat ik de Marantz eindbak die ik nog heb staan eerst een servicebeurt geven ,een leuke voorversterker met een dac is immers zo gevonden .