Denk dat ik de "Koning" ben van het heen en weer switchen tussen een receiver en Stereo amp.
Daar kan Marcel (H&C) over mee praten
Ik ben na vele heen en weer gangen weer terug bij een receiver(tje), de 1606.
Heb de 1606 gekozen vanwege zijn lage prijs nu, 439,00 euro, omdat de 1607 gekomen is.
Ben ik in ieder geval niet teveel geld kwijt aan deze hernieuwde receiver stap, zeker niet na de verkoop van de PM11S3 en de NA11S1
Waar ik mij dan weer toch steeds aan stoor met Stereo, het voor mij teveel nadruk op de linker kant, omdat ik nu eenmaal uit het midden naar links zit.
Het gepraat komt dan voornamelijk uit 1 speaker en dat is voor mij te irritant, met muziek speelt dit minder.
Nu met de receiver doet de center dit en is het weer lekker in balans.
Op dit moment speel ik met 3.1.2, dus fronts, center en height voor Dolby Atmos.
En dan is een receiver toch wel erg makkelijk met betrekking tot het afregelen van de verschillende bronnen, wat met een Stereo amp ook weer vervelend kan zijn.
Denk goed na, voor nu heeft de receiver toch wel een voorsprong op stereo voor mij.
En een goede receiver kan ook goed stereo doen (met de voordelen van een receiver), al die bla bla over dat een stereo amp beter is in stereo, is onzin.
Een receiver heeft wel een lijst aan "betere" dingen tov de stereo amp...........
(en er komen steeds meer goede kwaliteit Internet Radio zenders bij die op 320 kB uitzenden, prima kwaliteit)