Citaat van: Frits op oktober 22, 2016, 10:21:44
Draai inmiddels een tijdje met de stereo opstelling (nog zonder DAC), het bevalt mij tot nu toe erg goed. Gisteren naar The Voice gekeken. Klinkt een stuk beter dan via de surround. Het is allemaal meer gedetailleerd en het gehele geluidsbeeld is vollediger, zeker in het laag.
Kan nu ook elke bron in de achterkamer laten klinken door slechts simpel op B speakers te drukken. De Hepta Ace's die ik eerst als rears gebruikte hebben nu de Tannoy RC Revolutions vervangen in de achterkamer. Daar is het verschil iets minder, maar valt ook in het voordeel van de Hepta's uit.
Nu zal er eerdaags toch een besluit genomen worden of er afscheid genomen gaat worden van de Marantz SR 6009 en mogelijk de Hepta Ace center.
De beide Tannoy's staan inmiddels op MP.
Ik snap je volkomen.
Heb het zelfde traject meerdere malen doorlopen maar ik bleef, en blijf, tegen het "probleem" van stereo aanlopen dat praten/stemmen uit voor mij teveel van een kant komt (ik zit niet in het midden).
In mijn thuis situatie zit ik dichter bij de linker speaker dus heb ik altijd een vorm van onbalans met stereo.
Dat is direct weg als de center mee doet, dus heb ik een tijdje 3.1 gehad, wat wel beviel.
Maar toch het lekkere surround gevoel in films is alleen bereikbaar vanaf 5.1
Ik heb nu 7.1.4 wat in Sifi films geweldig klinkt.
Voor puur muziek is het niet nodig, maar daar is de Stereo of Direct knop voor
Ik ben toch wel tevreden met de receiver die ik nu heb staan, op Direct voor muziek, op surround (Dolby Atmos of DTSX) voor actie fims.
En daarbij alle andere voordelen betreft afregelen van de verschillende bronnen, die een receiver voor heeft op een Stereo amp.