Nr 1607, geen geluid als tv zonder spanning is

Gestart door Erikwout, september 25, 2016, 14:57:40

Vorige topic - Volgende topic

Erikwout

Hallo forumleden,
Ik heb een vraag, Ik heb een NR1607 aangeschaft en nu loop ik tegen het volgende probleem aan
Ik wil als ik radio luister alleen de receiver van spanning voorzien echter als ik de tv spanningsloos laat gaat de reciever wel aan, op het display ziet alles er normaal uit, maar geen geluid uit de speakers tot ik de tv van spanning voorzie, dan klinkt er meteen geluid uit de speakers
De tv is aangesloten via de ARC HDMI en de rest van de bronnen zijn op de receiver aangesloten
Iemand een idee ?
Bedankt alvast

Erik

DansaN

Waar moet je radio signaal vandaan komen?

Toevallig decoder op de tv aangesloten in plaats van op de receiver (en van receiver naar tv)?

Erikwout

Hai bedankt voor je reactie
Het radio signaal komt vanaf de interne tuner, ook internet radio geeft geen geluid!

Erikwout

Nog even even toevoeging,
Als de tv spanning heeft en de reciever gaat aan heb ik dus geluid, als ik nu de spanning weer van de tv afhaal blijft het geluid gewoon aan ?
HLP HLP

Bert Poelman

Wat voor boxen heb je?  Ik heb namelijk zelf een tweede zone aangesloten, dit zijn Bose 301, als ik naar de 2e zone luister, dan moeten die boxen wel op "stereo" staan, en niet op  "Dolby Digital", anders komt er ook geen geluid uit de tweede zone

Erikwout

Ik heb 5 speakers, op zone 1, zone 2 heb ik nog niet in gebruik
Heb geprobeerd op stereo, maakt geen verschil.

xander32

En als je de hdmi los haalt tussen tv en receiver?

Erikwout

Hallo Sander
Dat heb is gisterenavond zitten testen, als in de hdmi los haal van de oneconnect box van de tv dan heb ik geluid
Als ik de oneconnect kabel uit het oneconnect kastje haal heb ik nog steeds geen geluid.
Heb ook alle hdmi control uitgezet op de receiver, geeft ook geen verschil
Heb inmiddels ook een supportcase bij Marantz geopend

Grt

Erik

Brutus

Even voor de duidelijkheid, het gaat hier alleen om radio geluid of heb je het ook als je een cd draai??
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Erikwout

Hallo Brutus

Het is bij alle bronnen het geval, Analoog, HDMI etc
Inmiddels ook getest dat de koptelefoon uitgang hetzelfde reageert
Daarnaast ben ik erachter dat het volgende ook al voldoende is
Receiver uit, HDMI aangesloten op het AnyConnect kastje, AnyConnect kabel uit het Anyconnectkastje, resultaat geen geluid
Vervolgens HDMI uit AnyConnect kastje en meteen geluid
Groet
Erik

Brutus

Zo als je het schetst lijkt de HDMI kabel zodra deze in het Anyconnect kastje gaat voorrang te krijgen op alle andere bronnen. Anyconnect is (voor mij beleving) een tv decoder van een provider?

Misschien kun je de instellingen van je 1607 nog eens doorlopen om te zien of er een instelling is die deze ingang voorrang geeft en dat daardoor de rest niet werkt (zou wel raar zijn, normaal gesproken moet je de ingang zelf kunnen bepalen).
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Erikwout

Het AnyConnect kastje is een kastje van Samsung wat er voor zorgt dat je maar 1 stekker achter op de tv hebt ipv een hele batterij
Heb de instellingen nagelopen, maar kan niks over voorrang vinden...

CBdicX

Het zit in het contact tussen de OCB en de 1607 die met ARC werkt.
Ik heb ook een Samsung met een OCB gehad, en dat zorgde ook voor problemen via ARC.
De meest simpele oplossing is een optische kabel van de OCB naar de 1607 mocht je bepaalde dingen vanaf de TV via de 1607 willen spelen, zoals bijvoorbeeld Internet, Netfix, ect.
Dat heb ik nu ook met een 1606, ik heb Netflix op de TV en dat loopt via de optische kabel.
Heb dit via ARC geprobeerd maar geeft lastige problemen.

Dus alle bronnen op de 1607, een optische van de TV naar de 1607, en klaar.
De optische sluit je aan op TV-Audio van de 1607.
Een klein nadeel is dat je via deze weg, voor die bron (TV-Audio) geen menu op beeld krijgt.
Maar dat is 1 keer instellen via het 1607 display, en klaar.

Erikwout

Hallo CBdicX

Kan toch niet waar zijn, die receiver is hiervoor gemaakt, ik denk dat Marantz dit moet kunnen oplossen, het is volgens mij iets van een handshake die plaats vindt tussen de apparaten,
De support case bij Marantz loopt...

CBdicX

Citaat van: Erikwout op oktober 01, 2016, 08:04:35
Hallo CBdicX

Kan toch niet waar zijn, die receiver is hiervoor gemaakt, ik denk dat Marantz dit moet kunnen oplossen, het is volgens mij iets van een handshake die plaats vindt tussen de apparaten,
De support case bij Marantz loopt...
Ik begrijp je gevoel (van onrecht), maar ARC heeft nooit echt lekker gelopen, zijn altijd problemen mee geweest vanaf het begin en heeft inderdaad vaak met de handshake te maken.
Marantz zal naar Samsung wijzen, en Samsung naar Marantz, ergo, de gebruiker zal er niets mee opschieten.
Maar wat is er mis met optisch als dat wel werkt ?