Eindelijk na een zeer lange lijst aan merken en type subwoofers, 1, 2 en 3 stuks, 10, 12 en 15 inch, nu dan de "juiste" gevonden.
Ik heb (had) altijd een 0 probleem omdat ik in het midden van de kamer zit.
Heb nu een Teufel S4000SW, niet eens zo'n krachtpatser, maar deze werkt in mijn situatie.
Een bescheiden 35 Hz sub met 3 kleine 13cm drivers, High Pass, Low Pass, THX.
Hoe ze het doen weet ik niet, maar met deze heb ik wel bass op de luisterplek, zelfs zo goed dat als ik naar voren loop de bas minder word, waar het altijd voor en achter in de kamer het meest was.
Misschien juist omdat het een relatief kleine sub is, en maar 35 Hz, dat nu de bas golf wel goed in de kamer past.
Maar wat een gedoe om een goed passende sub te krijgen, vandaar dat ik bij de meeste kennissen in het gebonk zit, was ook mijn probleem, bass voor en achter, op de luisterplek nagenoeg niets.
En dan nog het mooie, 270 euro inclusief verzending, nieuw in doos maar met een piep kleine beschadiging achterop via Avides Media AG, gasten die nieuwe Teufel spullen leveren met beschadiging voor een fractie van de nieuwprijs.
En de S4000SW past qua uitstraling en design prima bij mijn Teufel Definion fronts
Hulde aan Teufel