ST15-S1 nog de moeite?

Gestart door duplo, september 06, 2016, 13:38:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

duplo

Hoi allen,
Ik ben vrij nieuw, maar al even op uitkijk hier ;)
Ik heb momenteel de ST-6001.  Ik luister nog steeds met enige regelmaat radio, maar heb altijd al wat problemen gehad met een goed signaalontvangst.  Ik overweeg de upgrade naar een DAB-tuner, meerbepaald de ST15.  Loont het in België nog de moeite om deze (tweedehands) te kopen?  Als ik me niet vergis heeft de S1 geen DAB+ en binnen een 5-tal jaar zal elke regionale zender via dit medium uitzenden.
Ik heb de vraag ook aan Marantz gesteld, maar nog in afwachting van een antwoord.
Alvast bedankt,

sjoek

Mischien internetradio een idee? Kan je op veel verschillende apparaten krijgen en stoort vrijwel nooit.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Maus

DAB zonder plus zou ik niet zo snel aanschaffen. Hier in NL is er naar mijn weten al weinig meer op te horen.

duplo

Ik heb van Marantz de mededeling gekregen dat een upgrade naar DAB+ niet mogelijk is omdat de hardware het niet toelaat.  Dus ik vrees dat er in dit toestel maar weinig toekomst zit. :-(

duplo

Toch nog even tussendoor reageren... De ST15 heb ik momenteel (tijdelijk) op bezoek.  Hij klinkt stukken beter dan mijn eigen ST6001, en heeft ook een veel beter ontvangst (uit de ether).  Ik had niet verwacht dat dit zo'n verschil kon geven.  Ik kan hem nog een tijdje bijhouden, en ga dat dan ook met veel plezier doen, in afwachting van overstap op streaming / internetradio.  De ST6001 kan alvast de deur uit, zover zijn we al...

duplo

Nog even een laatste update: omwille van technologische evoluties vrees ik om binnen afzienbare tijd met een verouderd / onbruikbaar toestel te blijven zitten.  de ST15 gaat de deur uit, en wordt vervangen door een Sonoc Connect oid...  Met dubbel gevoel want dit toestel heeft me énorm verbaasd!

sjoek

Tsja wie weet ik denk dat het voorlopig nog wel mee valt... indien je naar sonos kijkt, kijk ook eens naar heos link. De heos technology word namelijk in veel nieuwe marantz en denon apparaten toegepast zodat je wellicht in de toekomst je set makkelijk kan connecten met een losse speaker in de keuken of slaapkamer bijvoorbeeld.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

i2Paq

Citaat van: duplo op november 04, 2016, 09:07:35
Nog even een laatste update: omwille van technologische evoluties vrees ik om binnen afzienbare tijd met een verouderd / onbruikbaar toestel te blijven zitten.  de ST15 gaat de deur uit, en wordt vervangen door een Sonoc Connect oid...  Met dubbel gevoel want dit toestel heeft me énorm verbaasd!

Afzienbare tijd?

Op zijn vroegst pas 2023 gaat de FM op ruis, en dat alleen voor NL.

Wie dan leeft dan zorgt.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

duplo

Ik woon in België en het ziet er naar uit dat hier wat sneller zou kunnen gaan.

Brutus

Citaat van: i2Paq op november 04, 2016, 14:48:22
Afzienbare tijd?

Op zijn vroegst pas 2023 gaat de FM op ruis, en dat alleen voor NL.

Wie dan leeft dan zorgt.

Dan zit toch iedereen op internet radio, staat hier ook nog zo'n FM doos, mijn vrouw zet deze sporadisch nog wel eens aan maar dat is meer omdat ze nog niet goed weet hoe ze Node 2 moet bedienen  :-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

NB

#10
Ik ben persoonlijk wel op radio uit de kabel gesteld.
Als ik wat nieuws en/of muzikaal behang wil, als ik ergens mee bezig ben.
In mijn slaapkamer heb ik zo'  n Dab+ tunertje van Conrad.
Het bevalt prima,
Zolang er nog FM uit de kabel komt , hang ik er een ouderwetse tuner aan.
Als je de radio aan hebt gehad,  geeft draaien uit eigen collectie iedere keer weer een gevoel van luxe.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Maus

Citaat van: Brutus op november 04, 2016, 15:18:26
Dan zit toch iedereen op internet radio, staat hier ook nog zo'n FM doos, mijn vrouw zet deze sporadisch nog wel eens aan maar dat is meer omdat ze nog niet goed weet hoe ze Node 2 moet bedienen  :-)

Denk je? Ik ken eigenlijk helemaal niemand die internetradio heeft op ikzelf na. En ik gebruik hem zelden, meestal staat de gewone radio aan..

Frits Denon

Citaat van: Maus op november 04, 2016, 20:31:20
Denk je? Ik ken eigenlijk helemaal niemand die internetradio heeft op ikzelf na. En ik gebruik hem zelden, meestal staat de gewone radio aan..

Heeerlijk zo' n analoge tuner en nog mooi om naar te kijken ook! :yes:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Brutus

Zeker in deze tijd gaan dingen erg snel, 2023 is nog ruim 6 jaar. Toen ik eind 2009 mijn zaken Nokia moest inleveren vanwege een andere baan, kocht ik hetzelfde toestel terug, met alleen bellen en sms'en meer kon deze niet.

Ik zag begin 2010 een collega met de eerste Samsung Galaxy S(1) en dacht, wat moet je daar nu mee.
Inmiddels 6 jaar later heeft eigenlijk iedereen die ik ken een smartphone, zelfs mijn vrouw die jaren heeft geroepen dat ze zo'n ding niet hoeft en als het er op aan komt gebruikt ze hem nog meer dan ik.

De tuner staat niet in de weg maar als mijn vrouw zegt dat die weg kan haal ik hem weg, heb toch al teveel apparaten staan, mag wel meer ruimte komen in het A/V meubel.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20