Hi allemaal nieuw op dit forum. Ik wilde graag mijn ervaring delen met mijn eerste stappen in de wereld van beter geluid
Vandaag wezen luisteren naar de B&W 685S2 icm PM6005 & 7005. Aangestuurd door een BS Node 2 Beide klonken geweldig. Tot mijn verbazing had ik een lichte voorkeur voor de veel goedkopere PM6005. Een verschil in klank, beheersing ed was zo goed als niet hoorbaar door mij. Ik kon echt A/B schakelen om te vergelijken. Zonder schakelen had ik waarschijnlijk het verschil er niet uitgehaald. De muziek leek iets meer sprankelen met de 6005. Dus bijna 400 euro verschil niet te verantwoorden voor mij. ik dacht eruit te zijn...
Maar toen tot mijn grote verrassing. Ik had ook een Marantz 2226 black uit 1979 meegenomen. Deze heb ik vanuit mijn schoonfamilie gekregen. Deze wilde ik graag laten reviseren ivm emotionele waarde. Tevens is het ook 1 van de mooiste receivers die ik ooit heb gezien
Ik heb deze samen met B&W DM4 speakers al veel geluisterd. Tussen het kraken door klonk hij al echt geweldig.
Voor de fun hadden we deze aan de 685 S2 gehangen. Het nummer strong van London Grammer middels een node 2 via Tidal HIFI erop... Zowel de verkoper als ikzelf stonden met open mond te luisteren. Wat een geweldig geluid bracht deze bijna 40 jaar oude receiver voort!
Ik dacht dit moet komen omdat ik niet objectief luister naar deze receiver. Maar de verkoper bevestigd het. Hij verkoopt graag een nieuwe Marantz maar wat we net geluisterd hebben klinkt gewoon beter!