Heb ook geen idee waarom de ene wel een geaarde stekker toepast en een andere niet. Als ik hier om me heen kijk heeft in de woonkamer alleen de voeding van mijn laptop en de TV een geaarde stekker al het andere apparatuur niet.
Zelfs de NAS niet.
Alles gaat wel in 2 dikke geaarde stekkerdozen om vervolgens in een niet geaard stopcontact in de wand te gaan.
Wie heeft er immers een geaard stopcontact in de woonkamer (mist je deze zelf niet hebt aangelegd).
Bij mij zit het alleen in de keuken en op zolder bij de wasmachine en droger. Dus normaliter wordt dit dus klaarblijkelijk toegepast bij/in vochtige ruimtes.
Als je het de mannen van Alpha Audio vraagt dan zullen ze gelijk zeggen dat je een aparte groep moet aanleggen een aparte leiding moet trekken en bij je audio apparaten een geaard stopcontact moet hebben, dit is volgens hen waarneembaar.
En schrik niet, ik dacht eerst dat het een geintje was, de netkabel en groep/schakelaar dienen van audiofiele kwaliteit te zijn
@ Rob46: ik heb niets tegen het filmpje van Accuphase of Accuphase zelf, ik geef alleen aan als je op de site van MacIntosh kijkt krijg je ook tekst en uitleg over de history en wordt er met trots verteld dat met regelmatig versterkers terug krijgt voor revisie van 25 of 30 jaar oud.
Als Accuphase hier een versterker neer wil zetten dan mag dat met alle plezier hoor daar zal ik zeker van genieten maar dat geldt voor mij ook voor MacIntosch.