Hallo Allemaal,
Eerst even voorstellen : Jeroen uit Eindhoven. Samenwonend met 2 hondjes.
tot een paar maanden geleden was ik tevreden met een Bose Acc 10 op een SR500E Onkyo.
Samen met de Pana Plasma 42'" de afgelopen jaren heerlijk gekeken. De Plasma werd toch was minder scherp viel me op. Zeker toen ik op een logeeradres een LG led zag.
De Plasma eruit en een LG Oled erin. Ineens smart TV en veel meer mogelijkheden waar ik het bestaan niet van wist.
De Onkyo kwam uit 2003 en HDMI is 'm vreemd. Zodoende toch eens kijken naar een alternatief. Kijken luisten en nog eens kijken en luisteren. De Bose bleek toen toch wat magertjes te zijn. nieuwe speakers dus.....
Op marktplaats een set MA RX8 gekocht. Het stereo geluid was ineens geweldig. Maar de SR500E kon dit niet aan en nog altijd geen HDMI.
Bij Stassen wezen luisteren en kijken. Eerst het verschil gehoord op mijn eigen RXen tussen een SR7010 en een Onkyo RZ800. De SR won het met gemak. Toen een Denon AVR4300 er naast. Dit is ook een fijn machientje.
Maar de SR won. Daarna de SR6010 ernaast. Ik hoorde zo goed als geen verschil met de SR7010. Alleen bij serieus hogere volumes.
De SR6010 mee naar huis. De surround speakers zijn nog van Bose. En de center is nu een MA Bronze Center.
Als toetje een UD7007 uit Belgie gehaald via Marktplaats. Qua beeld en geluid prima. Niets mis mee. Maat Netflix crasht en af en toe denkt ie dat het land niet correct is. Tevens als je een audio CD erin hebt, wil ie geen video streamen. Hij is ook vreselijk traag als je door de mappen bladert.
Heeft iemand een idee om de UD7007 een beetje 2016 te later presteren?
Groet,
Jeroen