UD7007 met nukken

Gestart door Jeroentje, augustus 21, 2016, 21:29:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroentje

Hallo Allemaal,

Eerst even voorstellen : Jeroen uit Eindhoven. Samenwonend met 2 hondjes.
tot een paar maanden geleden was ik tevreden met een Bose Acc 10 op een SR500E Onkyo.
Samen met de Pana Plasma 42'" de afgelopen jaren heerlijk gekeken. De Plasma werd toch was minder scherp viel me op. Zeker toen ik op een logeeradres een LG led zag.

De Plasma eruit en een LG Oled erin. Ineens smart TV en veel meer mogelijkheden waar ik het bestaan niet van wist.

De Onkyo kwam uit 2003 en HDMI is 'm vreemd. Zodoende toch eens kijken naar een alternatief. Kijken luisten en nog eens kijken en luisteren. De Bose bleek toen toch wat magertjes te zijn. nieuwe speakers dus.....

Op marktplaats een set MA RX8 gekocht. Het stereo geluid was ineens geweldig. Maar de SR500E kon dit niet aan en nog altijd geen HDMI.

Bij Stassen wezen luisteren en kijken. Eerst het verschil gehoord op mijn eigen RXen tussen een SR7010 en een Onkyo RZ800. De SR won het met gemak. Toen een Denon AVR4300 er naast. Dit is ook een fijn machientje.
Maar de SR won. Daarna de SR6010 ernaast. Ik hoorde zo goed als geen verschil met de SR7010. Alleen bij serieus hogere volumes.

De SR6010 mee naar huis. De surround speakers zijn nog van Bose. En de center is nu een MA Bronze Center.

Als toetje een UD7007 uit Belgie gehaald via Marktplaats. Qua beeld en geluid prima. Niets mis mee. Maat Netflix crasht en af en toe denkt ie dat het land niet correct is. Tevens als je een audio CD erin hebt, wil ie geen video streamen.  Hij is ook vreselijk traag als je door de mappen bladert.

Heeft iemand een idee om de UD7007 een beetje 2016 te later presteren?

Groet,
Jeroen
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

Zep

Citaat van: Jeroentje op augustus 21, 2016, 21:29:30
Als toetje een UD7007 uit Belgie gehaald via Marktplaats. Qua beeld en geluid prima. Niets mis mee. Maat Netflix crasht en af en toe denkt ie dat het land niet correct is. Tevens als je een audio CD erin hebt, wil ie geen video streamen.  Hij is ook vreselijk traag als je door de mappen bladert.

Heeft iemand een idee om de UD7007 een beetje 2016 te later presteren?

Als je firmware up to date is weinig denk ik.
De UD en streamen via Netflix is niet een echt goed huwelijk, sowieso erg traag en heel veel bugs. Iedere keer als Netflix een update in zijn systeem doet krijg de UD kuren en geven ze elkaar (Marantz/Netflix) de schuld.
Die klachten lees je vaker over en zelf heb ik het toen opgegeven. De UD is heel goed voor een blu-raytje en wat muziek afspelen, voor het streamen kun je beter iets anders kopen  :|
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

Citaat van: Zep op augustus 22, 2016, 11:33:00
Als je firmware up to date is weinig denk ik.
De UD en streamen via Netflix is niet een echt goed huwelijk, sowieso erg traag en heel veel bugs. Iedere keer als Netflix een update in zijn systeem doet krijg de UD kuren en geven ze elkaar (Marantz/Netflix) de schuld.
Die klachten lees je vaker over en zelf heb ik het toen opgegeven. De UD is heel goed voor een blu-raytje en wat muziek afspelen, voor het streamen kun je beter iets anders kopen  :|

:gp: voor netflix gewoon simpel mediaspelertje kopen. Of een chromecast en dan vanaf telefoon/ tablet/ pc/ laptop streamen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Jeroentje

Dank voor de antwoorden. Een product eigenschap dus.
wel curieus voor een speler van 700 euro nieuwwaarde.

De beeld en geluidskwaliteit maakt gelukkig alles goed. Ik ben wel onder indruk van de MA RX8 in samenwerking met de SR6010.

Verder ben ik aan het kijken of een MM7025 toegevoegde waarde heeft. Wat denken jullie?
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

DansaN

Citaat van: Jeroentje op augustus 22, 2016, 17:34:56
Dank voor de antwoorden. Een product eigenschap dus.
wel curieus voor een speler van 700 euro nieuwwaarde.
Tsja...
Het is een UD-speler (oftewel een universele schijfjesspeler) en geen streamer.
Bovendien is de UD7007 ook niet bepaald een van de nieuwere spelers en gaat'ie al wat jaartjes mee.

Citaat van: Jeroentje op augustus 22, 2016, 17:34:56
De beeld en geluidskwaliteit maakt gelukkig alles goed. Ik ben wel onder indruk van de MA RX8 in samenwerking met de SR6010.
Daar is'ie in ieder geval voor bedoeld, dus mooi dat het goed bevalt :-)

Citaat van: Jeroentje op augustus 22, 2016, 17:34:56
Verder ben ik aan het kijken of een MM7025 toegevoegde waarde heeft. Wat denken jullie?
Persoonlijk denk ik dat de SR7010 genoeg heeft voor hetgeen je hem voor gebruikt en dat een MM7025 niet veel toegevoegde waarde zal hebben.
Dat is echter mijn mening en er is niemand die je tegen zal houden om het te proberen ;-)

Jeroentje

Na wat leeswerk het volgende: wie kent de elac Discovery ? Dit lijkt het ideale aperaat. Roon met streaming in verschillende zones. BV voor de koptelefoon .
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

Zep

Citaat van: Jeroentje op augustus 26, 2016, 14:32:23
Na wat leeswerk het volgende: wie kent de elac Discovery ? Dit lijkt het ideale aperaat. Roon met streaming in verschillende zones. BV voor de koptelefoon .

Ik had deze in bestelling staan maar heb hem toch geannuleerd. Deze speler komt overal goed uit de testen en als je Roon wil een hele goede optie  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Jeroentje

Waarom heb je geannuleerd? Er zijn volgens mij meerdere opties: heos : valt af bij mij vanwege matige bediening. Cambridge audio Cxn : lijkt me een mooi ding. Bluesound node2 . Goede verhalen ik wil alleen eens zien hoe ie omgaat met mij bib. En elac. Voordeel is wel Roon en multi zone . Tevens 32khrz, de na8005 valt genadeloos door de mand. Wat is wijsheid. De ud7007 is meer dan. Prima voor film en andere dics.
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

sjoek

Wat vind je matig aan de heos qua bediening als ik vragen mag?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Jeroentje

De app is heos regelmatig kwijt. De combi met spotify ging erg moeizaam. Mijn iMac/ iPad wilde hij niet kennen.. En uiterst traag bij het bladeren door de nas mappen. Ook regelmatig volume wat niet te regelen was. Airplay moest via een Apple tv. Genoeg om weer afscheid te nemen van de heos
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

Zep

Citaat van: Jeroentje op augustus 26, 2016, 20:58:16
Waarom heb je geannuleerd?

Volgende maand komt er een netwerkspeler uit met specificaties die meer naar mijn zin zijn, deze wil ik eerst even testen. Ook heeft deze een display wat ik toch wel een gemis vind bij de Elac.
Tevens zitten er in de Elac ook kosten voor de Roon software verwerkt.....ik weet eerlijk gezegd nog niet of ik daar op zit te wachten.  :|
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Jeroentje

Ik hoorde vandaag ook iets over een Rotel t14.
Waar zit je op te wachten als ik vragen mag. ?
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

sjoek

Citaat van: Jeroentje op augustus 26, 2016, 22:00:33
De app is heos regelmatig kwijt. De combi met spotify ging erg moeizaam. Mijn iMac/ iPad wilde hij niet kennen.. En uiterst traag bij het bladeren door de nas mappen. Ook regelmatig volume wat niet te regelen was. Airplay moest via een Apple tv. Genoeg om weer afscheid te nemen van de heos

Oke vreemd ik herken hier niks van.
Ik stream vanaf laptop/tablet ios/telefoon android. En alles werkt super snel nooit storingen of dergelijke. En wat spotify betreft werkt de app ook vlekkeloos met de heos. En qua geluidsbediening kan je gewoon de volumeknoppen van het apparaat gebruiken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Citaat van: Jeroentje op augustus 26, 2016, 22:22:38
Waar zit je op te wachten als ik vragen mag. ?

De Onkyo NS-6170, deze heeft een mooie opbouw en een dual AK4490 dac welke mijn interesse al eerder had.  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Bounty

Citaat van: Jeroentje op augustus 26, 2016, 22:00:33
De app is heos regelmatig kwijt. De combi met spotify ging erg moeizaam. Mijn iMac/ iPad wilde hij niet kennen.. En uiterst traag bij het bladeren door de nas mappen. Ook regelmatig volume wat niet te regelen was. Airplay moest via een Apple tv. Genoeg om weer afscheid te nemen van de heos

Dan is er waarschijnlijk iets niet goed in je netwerk.
Ik gebruik naast mijn SR7010 diverse Heos speakers Snel en probleemloos door het gehele huis en in de tuin. Na een upgrade van de router door KPN heb ik even problemen gehad, maar dat lag duidelijk aan de R@k router van de KPN. Nu een andere en alles werkt weer super!
Zelfs het buurtfeest, waarvan de locatie zich op ruim 90 meter van de router bevindt, rijkelijk en geheel storingsvrij  van muziek kunnen voorzien.

Volgens mij ben je dus iets te voorbarig geweest met het afkraken van Heos en het weer te verkopen.