Een jaar geleden heb ik een (tweedehands) Marantz NR1603 aangeschaft welke vanaf het begin af aan al moeite om verbinding te maken met de router/internet (de eerste keer ging meestal goed maar wanneer hij aan en uit ging moest je iets van 12 uur wachten). Aangezien het werkbaar was vond ik het geen groot probleem, maar sinds een tijdje kan de receiver met geen mogelijkheid meer verbinding maken met de router/internet. Tevens kan de USB ook niet gedetecteerd worden (deze werkte in het verleden alleen als er netwerk aanwezig was dus het lijkt iets met elkaar gemeen te hebben)
Ik heb al vele zaken onderzocht om uit te sluiten waar het aan zou kunnen liggen:
- Verschillende netwerkkabels gebruikt
- Alle andere UTP kabels uit de router zodat deze niet de receiver kunnen verstoren
- Processor Reset (M-Dax + Zone2 Source en/of Zone2 Source + Internet Radio)
- Op een andere router gezet op een ander adres.
- USB kabel van de print gehaald.
- En heel veel gegoogeld voor vergelijkbare problemen
Na dit alles blijft hij op "Connecting..." hangen waar vroeger nog "Assigning" naar voren kwam.
Firmware wilde ik ook opnieuw installeren, maar omdat de USB niet werkt gaat dit helaas ook niet.
Standaard staat de receiver op DHCP dus hij zou mijn router moeten kunnen detecteren.
Het meest vreemde is dat een aantal zaken niet weergegeven worden of werken namelijk:
- Zoals boven genoemd geeft de USB geen voeding (blijft hangen op "Please wait...")
- Firmware wordt niet in het menu getoond. (Laatste stand stond er voorheen op)
- MAC adres wordt niet getoond
- DHCP uit zetten in de receiver kan niet aangezien deze niet selecteer baar is.
Verder werkt de receiver muv de USB en de Netwerk functionaliteiten gewoon 100%
Wie o wie kan mij verder helpen