De set van Zep

Gestart door Zep, juli 08, 2016, 10:52:46

Vorige topic - Volgende topic

lo

Citaat van: Zep op november 21, 2019, 21:02:44
Bert en lo , zullen we het dan op zondag 8 december houden? Week later ook prima mocht dat beter zijn....

Xander , mocht je het iets vinden dan kun je altijd alleen komen op een zaterdag naar jouw keuze, daar maak ik graag tijd voor. Dus laat maar weten of je dat iets lijkt.

8 december is wat mij betreft prima!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zep

Citaat van: xander32 op november 21, 2019, 21:06:34
Daar maak ik graag dan een x gebruik van 👍🏻
Maar dat zal dan het volgende jaar worden  :yes:

Ok Xander....komt goed 👍
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: lo op november 21, 2019, 21:19:31
8 december is wat mij betreft prima!

Gezellig lo   :yes:

@ Bert : voor jou ook akkoord?

bert50

Voor mij ook prima Jurgen.[emoji106]

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Gezellig heren, vanaf een uurtje of 12 de koffie klaar?
Later aanschuiven is ook prima...ik ben gewoon thuis :-D

bert50

Mooie tijd voor ☕️☕️

Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer

lo

Vandaag, jawel op zondag, weer eens te gast geweest bij Jurgen. Het was inmiddels toch al weer enkele jaren geleden dat ik bij hem op luistervisite ben geweest, en nu was er natuurlijk een meer dan goede reden om hem weer een keer op te zoeken nl zijn nieuwe versterker de Nuvista 600. Bij binnenkomst bleek ook Bert (Bert50) zojuist te zijn gearriveerd dus was ons clubje snel compleet.

Onder het genot van een kop koffie en een heerlijk stuk appelgebak de eerste indrukken van zijn nieuwe versterker op ons in laten werken. Daar moet je wel even van slikken als je dat bakbeest aankijkt. Van de door Jurgen geplaatste foto's  dacht ik al een behoorlijke indruk van deze indrukwekkende machine te hebben gekregen maar in werkelijkheid komt hij nog indrukwekkender over. Wowwwwww......... wat een beest is dat om te zien, hij lijkt gebeeldhouwd uit een massief blok aluminium met de afmetingen van de spreekwoordelijke tank. En dat is ie natuurlijk ook!

FF wat muziek beluisteren jongens! Lou Reed met Walk on the wild side riep Bert, hey die staat ook op mijn lijstje... Erg fraai... zeer hoge resolutie maar niet storend, meer dan voldoende druk in het laag maar niet wollig of ongecontroleerd, bijzonder mooie stemmen en instrumenten. Alles in een solide greep, zo je wilt alles onder controle. Een coherent plaatje wordt hier neer gezet prachtig! Mean Mary met Jezebel, levensecht staat zij voor ons, de emotie die zij mee wil geven is tastbaar, de snik in haar stem laat je haren overeind gaan staan. Hier wordt op een bijzondere manier muziek gemaakt en emotie overgebracht kan ik je zeggen. Heerlijk. Daarna over naar Jennifer Warnes met Bird on a wire. Hier blijkt dat er veel verschil in opnames zit. Jennifer Warnes is erg goed, maar je kunt duidelijk horen dat dit studio werk is, Mean Mary lijkt pal voor je te staan om met al haar kracht en emotie jou te bespelen jou te behagen. Wat een ervaringen... Little room van Norah Jones, The pink Panther (last track) van Christoph Beck, The colour of spring van Talk Talk, Laughter and forgetting van David Sylvian, Fading Sun van Terje Isungset, Norbu van Bruno Coulais, enz, enz, enz paseren. Wat een fraaie weergaves, wat een mooi stukje muziek wordt hier gemaakt. Stone Henge 4 van Paul Hatting, middels een stick van Bert, wordt "opgezet". Daar waar bij mij donderend laag uit mijn speakers komt rollen is dat hier bij Jurgen van een heel andere orde, erg ingetogen en "onder controle" naar mijn mening. Persoonlijk kan ik het niet goed plaatsen omdat ik iets meer had verwacht. Kan heel goed aan de opname of wat dan ook liggen. Bert heeft deze uitvoering ergens van het net geplukt en ik denk dat daar heel veel verschillen in kwaliteit in kunnen zitten. Hij had ook nog diverse nummers waar een immens laag werd geproduceerd wat we eigenlijk ook niet goed konden duiden anders dan een massieve staande golf. Gek want dat hadden wij tot op dat moment totaal nog niet ervaren en is in het verleden door Jurgen ook nog nooit waargenomen.

We zijn ook nog diverse experimenten aangegaan met een voedingskabel en een optische interlink, beiden meegebracht door Bert. Zoveel kabels zoveel fabels is het spreekwoord zo'n beetje. Wij hoorden verschillen op diverse manieren, ik wil Bert vragen hier nog eea over toe te lichten.

Ik heb weer een hele leuke middag mogen beleven bij Jurgen samen met Bert. Weer van heel veel mooie muziek mogen genieten middels een erg mooie set waarin de versterker in mijn oren weer een upgrade is tov de vorige unit.

Bert en Jurgen ik wil jullie hartelijk danken voor de leuke middag en de bijzondere gesprekken. Jurgen Hartstikke bedankt voor de gastvrijheid en de persoonlijke verzorging, het was weer TOP!!
Tot bij mij!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Wow, wat een uitgebreide verslaglegging, super 👍🏻
Lo blijft een bass head zo te lezen 😄 Maar hetgeen je schrijft betreft da bass past perfect bij een gesloten systeem; snel, strak, droog.

NB

Leuk verslag van een mooie versterker upgrade.
Met name de muziek die er bij aan te pas kwam.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Zep

@ lo , mooi verslag leo  HB

Vond het weer erg gezellig en altijd leuk elkaar weer te zien. Te praten over audio en vanalles en nog wat, dat ervaar ik iedere keer weer als zeer plezierig. Wat mij bertreft een meerwaarde van het forum en hopelijk houden we die traditie in stand  :yes:

Bedankt weer voor je aanwezigheid  :-)

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jrm

Leuk en vooral uitgebreid verslag Leo.

Goed verwoord.

bert50

Gisteren na een lange tijd weer eens bij Jürgen geweest. Aanleiding de nieuwe versterker van Jurgen namelijk een prachtige Musical Fidelity 600 .
Eigenlijk is het meeste al gezegd door Leo en kan ik er er weinig aan toevoegen ,Maar toch maakten we wat geks mee met de Cd van Carol Duboc All the wat.
Namelijk een overvloedig teveel aan laag wat we niet konden thuisbrengen maar dit moest wel aan de kamer liggen anders kan ik het niet verklaren. Wat aan de prachtige set kan het niet liggen.
De MF 600 is werkelijk een mooie versterker zo loepzuiver en een plaatje om te zien .
We hebben nog gespeeld met een Audioquest the hurricane Powercord en een Audioquest the Diamond optical aan de dac.
Ik persoonlijk vondt dat zeker een verbetering een schoner geluid met meer details.
Jürgen bedankt voor de gezellige dag en een heerlijke lunch.

Versterker Hegel 590
Aurender A10 Streamer

lo

Mooie aanvulling Bert, toppie!  HB

jowa

Mooie verslagen mannen. [emoji1360]

Naast het luisteren toch nog wel genoeg ge o-h'd? [emoji3166]
Want daar gaat het eigenlijk om tijdens zo'n m&g. [emoji6]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro