De set van Zep

Gestart door Zep, juli 08, 2016, 10:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matt

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Brutus

Niet echt s e x y om te zien  nopompom
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op augustus 21, 2017, 17:02:54
Niet echt s e x y om te zien  nopompom

Haha, een keer luisteren betekent nog niet meteen verkering  :-D

En, als het meezit, deze donderdag eens de Lumin D1 en Auralic Altair gaan beluisteren....gewoon omdat ik nieuwsgierig ben t.o.v. de Onkyo streamer  :yes:

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

bert50

Doe het nou niet Jürgen dat loopt verkeerd af [emoji1][emoji1]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Citaat van: Zep op augustus 21, 2017, 20:22:23
En, als het meezit, deze donderdag eens de Lumin D1 en Auralic Altair gaan beluisteren....gewoon omdat ik nieuwsgierig ben t.o.v. de Onkyo streamer  :yes:

Correctie, woensdag.....donderdag heb ik een afspraak  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: bert50 op augustus 21, 2017, 21:13:23
Doe het nou niet Jürgen dat loopt verkeerd af [emoji1][emoji1]

Haha, Bert...jij bent een ervaren man hierin dus ik ben gewaarschuwd  :-D
En ja....het komt sowieso nooit meer goed  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

bert50

Als je maar geniet en je kan het doen waarom niet,  ik geniet als ik vrij ben uren lang hiervan [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Klopt, Bert....en het is hier bijna alleen maar muziek , ik heb de tv amper aan staan tegenwoordig  :roll:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

lo

Citaat van: Zep op augustus 21, 2017, 21:31:45
Correctie, woensdag.....donderdag heb ik een afspraak  :-P

:wink:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Bij die Lumin D1 vind ik het opvallend dat men aangeeft dat het een compromisloos apparaat betreft, waarvoor men enkel de beste onderdelen heeft gebruikt om te komen tot de allerbeste bron, ongeacht de prijs.

Vervolgens lees ik dat die behoorlijk opknapt van een andere voeding zoals de BOTWS  :-o.

Koopt men een 'compromisloze' streamer a twee mille, dient men er een losse voeding bij te kopen om het volledige potentieel aan te kunnen spreken ... dat zou voor mij direct een no go zijn.


Citaat van: Zep op augustus 21, 2017, 20:22:23
Haha, een keer luisteren betekent nog niet meteen verkering  :-D

En, als het meezit, deze donderdag eens de Lumin D1 en Auralic Altair gaan beluisteren....gewoon omdat ik nieuwsgierig ben t.o.v. de Onkyo streamer  :yes:

xander32

#580
Betreft afwerking oogt de Lumin wel erg fraai; no nonsense, geen overbodige schakelaars/knopjes e.d., dat i.t.t. de Auralic. Dat komt m.n. door die grote ronde knop van de Auralic (oogt erg naar plastic?) en de externe antennes.

Anno 2017 moet dat toch anders kunnen: n.b. een SBT, een ontwerp van momenteel al ruim zeven jaar jong, is geheel middels een app en/of het touchscreen te bedienen en heeft een interne antenne, welke garant staat voor een prima wifi ontvangst. En dat ding koste ten tijde van diens introductie om en de nabij €300,-.


In dat licht zijn de Marantz streamers natuurlijk evenmin een toonbeeld van een fraai, clean design  :no:.

Brutus

Al dat luisteren naar verschillende apparaten.......ben bang dat Zep straks ontspoort  :roll: :roll:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: xander32 op augustus 22, 2017, 05:41:14
Bij die Lumin D1 vind ik het opvallend dat men aangeeft dat het een compromisloos apparaat betreft, waarvoor men enkel de beste onderdelen heeft gebruikt om te komen tot de allerbeste bron, ongeacht de prijs.

Vervolgens lees ik dat die behoorlijk opknapt van een andere voeding zoals de BOTWS  :-o.

Koopt men een 'compromisloze' streamer a twee mille, dient men er een losse voeding bij te kopen om het volledige potentieel aan te kunnen spreken ... dat zou voor mij direct een no go zijn.

Dat is bij de meeste apparatuur zo, zit er bij de NA11 een hoogwaardige voedingkabel? Koop jij ook apart, die stoppen ze er bij Marantz ook niet bij. Zo ook met voedingen waarvan het sowieso relatief is of dat de "verbetering" waard is.
Wat veel terug komt in ieder geval is dat D1 heel mooi analoog klinkt, ben ik benieuwd naar hoe deze zich verhoudt tot de Onkyo en of dat het geld waard is, of evt. een andere streamer. In ieder geval niet de NA11, anders moet ik net als jij een Node (met andere voeding  :wink:) bij kopen om die beroerde software te omzeilen  :no:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: Brutus op augustus 22, 2017, 13:04:18
Al dat luisteren naar verschillende apparaten.......ben bang dat Zep straks ontspoort  :roll: :roll:

Lol, dat ben ik al jaren....komt niet meer goed  :-D

Is sowieso mijn job, met ontspoorde mensen omgaan  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Citaat van: Zep op augustus 22, 2017, 16:49:26
Lol, dat ben ik al jaren....komt niet meer goed  :-D

Is sowieso mijn job, met ontspoorde mensen omgaan  :wink:

Psychiater????
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20