De set van Zep

Gestart door Zep, juli 08, 2016, 10:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bert50

Moet nog uit Korea komen ik hoop wel dat hij binnen is voordat de bom valt [emoji24][emoji24]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Citaat van: Brutus op augustus 24, 2017, 12:48:21
Ik denk dat ze heel proper zullen klinken bij u thuis Zep  :-D

Maar waarom nu opeens de interesse in een andere streamer, dacht dat de versterker als eerste op de lijst stond.

Ik ben gewoon nieuwsgierig wat een hoger segment streamer kan doen in mijn geluidsbeeld. De Onkyo heeft een warme sounding en de Anthem neigt ook haar het warme spectrum. Eens beoordelen wat het doet als de bron een meer heldere/schonere sound heeft.
Versterkers vind ik altijd interessant, weet niet waarom, maar ik moet eerst nog iets beters horen dan de Anthem...tot nu toe heb ik hem onderschat, maar je weet nooit natuurlijk  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: bert50 op augustus 24, 2017, 14:56:22
Moet nog uit Korea komen ik hoop wel dat hij binnen is voordat de bom valt [emoji24][emoji24]

Toch niet uit Noord-Korea he, Bert?  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

bert50

Nee uit zuid [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Vandaag een gezellig bezoekje van "onze" lo gehad, was heel aangenaam weer. :yes:
Nu eens met de andere speaker opstelling, we hebben in ieder geval heel wat muziek kunnen beluisteren  HB
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Nice.....altijd gezellig als er iemand van het forum ff komt buurten  pompom
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

lo

Onlangs de vraag van Zep, Jurgen, gekregen of ik zin had om nog eens een keer langs te komen om naar zijn set te luisteren. Nou, niet te lang treuzelen met het maken van een afspraak hè, dus vandaag de daad bij het woord gevoegd.

Inmiddels zo'n driekwart jaar geleden denk ik dat ik bij Jurgen te gast ben geweest. Wat ik me kon herinneren van zijn set was dat deze een erg mooi stukje muziek ten gehore bracht. Dat kan ook bijna niet anders als je de 'antecedenten' van zijn set er op na slaat. Feitelijk is er niets gewijzigd qua hardware ten opzichte van vorige keer en dat is altijd een teken dat eea meer dan prima bevalt voor de eigenaar. Dat neemt niet weg dag Jurgen nog steeds graag andere mogelijkheden onderzoekt en regelmatig op luistersessie gaat, gisteren dus nog naar de Lumin D streamer welke hem erg goed in de oren klonk in de setting zoals hij daar stond opgesteld. Deze luistersessie is zelfs zo goed bevallen dat dit apparaat binnenkort een weekje bij Jurgen uit logeren komt. Niet omdat het moet maar om te bezien of in de eigen situatie er zodanige verschillen in positieve zin tov de Onkyo streamer waarneembaar zijn dat dit het de investering weer de moeite waard maakt. Ik ben in ieder geval benieuwd. De Anthem versterker doet meer dan goed zijn werk in het aansturen van de ATC's, daar is ie natuurlijk voor gemaakt maar toch, het moet wel gebeuren hè. Daarnaast is het een hele nette verschijning en siert het audiomeubel. Warmte ontwikkeling is hem eigenlijk vreemd en voelt eigenlijk amper warm aan, ondanks het feit dat we toch regelmatig op een 'mooi' volume hebben gedraaid. De ATC's blijven mij imponeren met de 'gekooide' units. Pas op ik bijt als je te dicht bij komt, lijken ze uit te stralen. Bij nadere bestudering van deze luidsprekers valt nogmaals te zien dat je naar een stukje vakwerk zit te kijken, en vooral te luisteren. Erg mooi!

In de tussentijd is er al menig muziek stuk gepasseerd, onder het genot van één of meerdere bakkies koffie en een lekkere aardbeienvlaai. Vorige keer had ik de opmerking dat Jurgen mogelijk nog winst in plaatsing en diepte in het stereobeeld zou kunnen boeken met het meer van de achterwand, of is het voorwand, plaatsen van zijn luidsprekers. Jurgen is druk in de weer geweest met het herpositioneren en heeft nu een heel mooie 'afstelling' gevonden denk ik. Bij het nummer Take five van Dave Brubeck staat het drumstel, aan de linkerzijde in het plaatje, ruim achter de speaker in een mooi ruimtelijk toneel. Wat mij betreft is de schuifmissie geslaagd!

Maar hoe klinkt het nu ook alweer... Ik moet bekennen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de weergave van deze luidsprekers in combinatie met de hardware die het signaal aanbied. Mooi hoog, midden en laag. Nergens een leemte in de overlap tussen deze drie gebieden, het is een drieweg luidspreker. Heel mooie en zeer strakker bas die in ruime mate aanwezig is maar niet overheersend of wollig, erg goed in mijn belevingswereld. Daarnaast wordt er een erg mooie resolutie gepresenteerd, niet over de top, maar gewoon erg mooi en prettig om naar te luisteren... erg prettig.

Er is veel muziek gepasseerd, erg veel zelfs. Niet alleen zappen maar complete nummers beluisteren en de daarop volgende van een album. Gewoon lekker relaxed zitten genieten van al dat moois wat er ten gehore wordt gebracht middels spotify en de USB sticks van Jurgen. In mijn beleving staat hier een heel mooie set die met moeite te overtreffen is... misschien met een zeer hoge investering, maar of je er dan nog zoveel plezier aan beleeft is voor mij een vraag... Daarnaast hebben we natuurlijk ook nog tijd gevonden om over van alles en nog wat te ouwehoeren, een belangrijke meerwaarde van het bij elkaar op de koffie gaan!

Jurgen, ik heb weer een erg leuke dag mogen beleven bij jou en je set. Dank!!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Rob46

Perfecte M&G en dito set! Super leuk verslag!!!

xander32

Citaat van: Rob46 op augustus 24, 2017, 17:58:47
Perfecte M&G en dito set! Super leuk verslag!!!

:gp:


Tof dat het verzetten van de ls. zo'n positief effect heeft.

bert50

Mooi verslag weer Leo


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zep

Citaat van: lo op augustus 24, 2017, 17:37:46
Jurgen, ik heb weer een erg leuke dag mogen beleven bij jou en je set. Dank!!

Graag gedaan, Leo,  vond het erg leuk en jij dank voor je mooie verslag, dat kan je heel goed :-)

Altijd weer leuk een luistersessie, zeker met een paar mensen....maar zo 1 op 1 heeft ook wel iets  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)