De set van Zep

Gestart door Zep, juli 08, 2016, 10:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Dat is dan 'delicaat' schuiven of valt het wel mee dat de cups blijven 'steken' tijdens het schuiven?
Indien dat het geval is zijn 'soundcare' spikes mogelijk een alternatief?

http://www.soundcare.no/
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

NB

Citaat van: lo op december 13, 2016, 18:33:44
Dat is dan 'delicaat' schuiven of valt het wel mee dat de cups blijven 'steken' tijdens het schuiven?
Indien dat het geval is zijn 'soundcare' spikes mogelijk een alternatief?

http://www.soundcare.no/
Ik heb de cupjes op een soort Heugaveld tegel staan, dan kun je de hele toestand  delicaat schuiven zonder gemodder met die cupjes.
Werkt prima, plus ietsje extra demping. :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Zep

Citaat van: lo op december 13, 2016, 18:33:44
Dat is dan 'delicaat' schuiven of valt het wel mee dat de cups blijven 'steken' tijdens het schuiven?
Indien dat het geval is zijn 'soundcare' spikes mogelijk een alternatief?

http://www.soundcare.no/

Wanneer ik rustig schuif dan schuiven de cups onder het vrij zware gewicht van de 40's gewoon netjes mee....gelukkig  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

lo

Citaat van: Zep op december 13, 2016, 19:06:51
Wanneer ik rustig schuif dan schuiven de cups onder het vrij zware gewicht van de 40's gewoon netjes mee....gelukkig  :yes:

Aha, oké, geen probleem dus  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

... een mooie, zware op maat tegel onder de ls, daaronder weer teflon meubelglijders en je kan naar hartelust schuiven met 't zaakje.

De Soundcare spikes werken ook super. Ik heb er nog ergens een setje liggen (m8), als je die een keer wil uitproberen, geef maar een gil.

Zep

Citaat van: xander32 op december 14, 2016, 06:09:08
... een mooie, zware op maat tegel onder de ls, daaronder weer teflon meubelglijders en je kan naar hartelust schuiven met 't zaakje.

De Soundcare spikes werken ook super. Ik heb er nog ergens een setje liggen (m8), als je die een keer wil uitproberen, geef maar een gil.

Die tegels met meubelglijders zou idd een oplossing kunnen zijn, vooral als de speakers alleen tijdens het luisteren verplaats dienen te worden en weer terug wanneer niet in gebruik  :yes:
Zou evt ook met de soundcare spikes kunnen....zoals ze nu staan is het geen bezwaar als vaste positie, meer naar voren dan moet ik ze iedere keer terug naar achteren gaan verschuiven ivm de ruimte.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Kun ook een stuk MDF nemen van 4cm dik, kun je de kleur waarin je ze wil afwerken zelf bepalen (ook de vorm).
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op december 17, 2016, 14:48:17
Kun ook een stuk MDF nemen van 4cm dik, kun je de kleur waarin je ze wil afwerken zelf bepalen (ook de vorm).

Ik dacht dat het beter was om de ondergrond zo hard mogelijk te houden  :|
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Zo zwaar/zo massief (dood) mogelijk. De variant van de  ls. op een plaat mdf zetten ken ik nog niet en lijkt mij niet te voldoen aan zo "zwaar/massief" mogelijk  :no:.

Citaat van: Zep op december 17, 2016, 18:39:51
Ik dacht dat het beter was om de ondergrond zo hard mogelijk te houden  :|

Zep

Citaat van: xander32 op december 17, 2016, 18:42:47
Zo zwaar/zo massief (dood) mogelijk. De variant van de  ls. op een plaat mdf zetten ken ik nog niet en lijkt mij niet te voldoen aan zo "zwaar/massief" mogelijk  :no:.

Nee precies, en al helemaal niet met Brutus, die breekt dat mdf plankje zo op zijn voorhoofd  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Na die 4cm was ik toch een beetje duizelig, ik bedoelde eigenlijk dat je de metalen schotels (deels verzonken in) op de MDF plaat bevestigd. Het stuk MDF zal met het gewicht van de speaker erop zwaar en stijf genoeg zijn.

Overigens zijn spikes in eerste instantie bedoelt voor vloerbedekking, voor de harde(re) vloer gaat het prima met de stelvoet met rubber/siliconen onderzijde.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Het materiaal op zich, dient massief en zwaar te zijn, niet i.c.m. de ls welke je er op zet. De gedachte is dat je de ls koppelt aan de zware tegel. Met een plaatje mdf gaat dat niet lukken :no:.

Citaat van: Brutus op december 18, 2016, 01:04:47
Na die 4cm was ik toch een beetje duizelig, ik bedoelde eigenlijk dat je de metalen schotels (deels verzonken in) op de MDF plaat bevestigd. Het stuk MDF zal met het gewicht van de speaker erop zwaar en stijf genoeg zijn.

Overigens zijn spikes in eerste instantie bedoelt voor vloerbedekking, voor de harde(re) vloer gaat het prima met de stelvoet met rubber/siliconen onderzijde.

Zep

Citaat van: Brutus op december 18, 2016, 01:04:47
Na die 4cm was ik toch een beetje duizelig, ik bedoelde eigenlijk dat je de metalen schotels (deels verzonken in) op de MDF plaat bevestigd. Het stuk MDF zal met het gewicht van de speaker erop zwaar en stijf genoeg zijn.

Overigens zijn spikes in eerste instantie bedoelt voor vloerbedekking, voor de harde(re) vloer gaat het prima met de stelvoet met rubber/siliconen onderzijde.

Volgens mij hebben spikes de functie om, door het kleine contact oppervlak, zo weinig mogelijk energie (in de vorm van trillingen) af te geven. Wanneer deze energie teveel de ondergrond in verdwijnt zal deze als klankkast gaan fungeren. Dus klein contact met een zeer dicht materiaal absorbeert het minst, MDF is bijna een muziekinstrument op zich  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Denk dat het allemaal wel mee valt, 4 cm dik MDF is niet een plankje. Wat te denken dan van mensen die een houten vloer hebben die aanzienlijk dunner zal zijn dan 4 cm. Als het goed is zullen deze ook of de stelvoeten met rubber/siliconen gebruiken of spikes op schotels (om de vloer niet te beschadigen).

Ik heb zelf 8mm laminaat wat op zich wel bikkelhard is maar ligt wel zwevend, gebruik hier gewoon de bijgeleverde stelvoeten voor mij geen probleem. Zaten ook spikes bij maar die zijn zo scherp wanneer je die een beetje stevig op je duim drukt begint de duim te bloeden (dit is zonder overdrijven). Heb wel schoteltjes maar blijft gedoe met schuiven.

Maar een mooi stuk hard steen is natuurlijk ook niet lelijk  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Trek een paar (gemeente) tegels uit het trottoir, leg die onder jouw speakers en vergelijk het effect daarvan op het geluid met die van jouw mdf variant  :wink:.


Citaat van: Brutus op december 18, 2016, 14:23:55
Denk dat het allemaal wel mee valt, 4 cm dik MDF is niet een plankje. Wat te denken dan van mensen die een houten vloer hebben die aanzienlijk dunner zal zijn dan 4 cm. Als het goed is zullen deze ook of de stelvoeten met rubber/siliconen gebruiken of spikes op schotels (om de vloer niet te beschadigen).

Ik heb zelf 8mm laminaat wat op zich wel bikkelhard is maar ligt wel zwevend, gebruik hier gewoon de bijgeleverde stelvoeten voor mij geen probleem. Zaten ook spikes bij maar die zijn zo scherp wanneer je die een beetje stevig op je duim drukt begint de duim te bloeden (dit is zonder overdrijven). Heb wel schoteltjes maar blijft gedoe met schuiven.

Maar een mooi stuk hard steen is natuurlijk ook niet lelijk  :wink: