Marantz PM15

Gestart door jobbe, juni 09, 2016, 19:52:13

Vorige topic - Volgende topic

jobbe

Hallo beste Marantz liefhebber,

Ik ben opzoek naar een Marantz PM15 (originele versie) zijn er nog punten waar ik op moet letten bij aanschaf? Zijn er betere versies te koop dan de PM15? En hoe verhoudt zich de PM15 tot de concurrentie uit de tijd, zoals de Sony TA-FA777es?

Alvast bedankt voor de reacties!
JoBBe

AkTeVox

Zoek je de oer PM15 of PM15s1 , PM15s2, PM15s2LE?
De eerste was de referentie in de 90's, de latere 15's delen dan wel het type nr. maar zijn in feite light versions.
Begrijp me niet verkeerd de PM15sx zijn zeer goede amps! Hoe de 15sx zich verhoudt tegenover een Sony kan ik je helaas niet vertellen.

jobbe

Hoi, 

Zoek echt de oer PM15, dus uit de jaren 90. Heb zitten twijfelen tussen de PM16 (kon ik nu kopen) en de 15 maar ik wacht wel tot ik er 1 tegen kom. Je komt de PM15 iig niet veel tegen.

AkTeVox

Wordt geen makkelijke opgave....
De PM16 had ik in het verleden ook maar de leunt dichter bij de PM14 aan.
Voor velen is de oer PM15 een icoon zoals dat nu is met de  SC7s2 & MA9s2 combi.
Succes met je zoektocht.  :wink:   

capri9000

Heb er één gehad en ferm stuk ook mooie klank maar iets teveel bass voor mijn speakers en kon deze niet afstellen.Qua formaat en uitstraling top maar er is beter en goedkoper te vinden(volgens mij) iemand anders kan een andere mening hebben.In mijn oren moest de PM90SE niet onderdoen

jobbe

Houd mijn ogen gewoon open maar als er in jullie ogen vergelijkbare alternatieven zijn hoor ik dat graag.  Nu we toch bezig zijn.  Is er een groot verschil tussen de cd15 en cd16 (se)?

HAL9000

Als je een PM15 kan krijgen heb je wel een catch! Ik lees ook PM90SE.  De PM90se is eigenlijk wel een leukere versterker. Qua audio is hij gelijk aan de Pm15.  Alleen zijn de opties bij de pm90se meer. 

'

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jobbe

De pm90se is ook redelijk lastig te vinden. Ben wel een paar keer de 94 tegen gekomen maar blijf zoeken.

Eens zal iemand deze versterker toch wel te koop aanbieden...

HAL9000

Pm94 is een stuk ouder.  Vind het nu onstabiele versterkers met die oude MOSFets.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jobbe

In Japan kom je nog wel wat PM90's of 99's tegen Europa helaas dun gezaaid. Zowel de PM15 als de 90se zijn gewoon schitterende apparaten.

Hoop er ooit nog 1 te kunnen bezitten :)

TurboMarco

Hou dan ook de PM95 in de gaten  :-)
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

jobbe

Houdt de hele 90 serie (behalve de 94) in de gaten. :)

jobbe

Heeft er iemand nog tips waar, technisch, op te letten bij een PM15?

AkTeVox

Citaat van: jobbe op juli 04, 2016, 10:34:37
Heeft er iemand nog tips waar, technisch, op te letten bij een PM15?

Complete overhaul?

jobbe

Bij aanschaf. Bedoel je anders dat je m het beste volledig kunt voorzien van nieuwe condensatoren?

Nu heb ik daar zelf niet de kennis voor.