aanschaf nieuwe set

Gestart door fantasy, juni 04, 2016, 20:45:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

xander32

#30
Betreft bron wil jij 'alles', de ouderwetse schijfjes spinnen (cd/dvd en bd) en streamen. Dan kom je m.i. al snel aan twee bronnen; een multispeler zoasl bv. de Marantz UD's en een separate streamer. Bv. een Bluesound Node. Daarmee is de eerder aangehaalde HD AMP-1 geen gekke versterker; je kan dan alles mooi digitaal aansluiten.

Andere merken, zoals Naim hebben voorts componenten in hun assortiment welke een versterker en een streamer bevatten in één behuizing. En er zijn wellicht zelfs merken die componenten op de markt hebben, welke alle door jou gewenste onderdelen in één behuizing bevatten. Maar mijn persoonlijke voorkeur zou daar niet naar uit gaan.

Maar gezien het fysiek v.d. luisterruimte (laag plafond en gipswanden) zal het komen tot passende speakers de grootste uitdaging zijn, d.w.z. dat je die echt in jouw ruimte zou moeten gaan uitproberen voor aanschaf ... (Als je dat voor elkaar krijgt gaat het helemaal goed komen, vertrouw voorts op jouw oren, hetgeen jij mooi vindt).

Waarom is dat laatste zo voornaam; de mate waarin de speaker matcht met de ruimte(met diens akostiek) zal voor zo'n 80% het eindresulaat bepalen, het geluid bepalen. Ongeacht welke bron of versterker je verder kiest.

fantasy

Citaat van: xander32 op juni 05, 2016, 11:42:53
Betreft bron wil jij 'alles', de ouderwetse schijfjes spinnen (cd/dvd en bd) en streamen. Dan kom je m.i. al snel aan twee bronnen; een multispeler zoasl bv. de Marantz UD's en een separate streamer. Bv. een Bluesound Node. Daarmee is de eerder aangehaalde HD AMP-1 geen gekke versterker; je kan dan alles mooi digitaal aansluiten.

Andere merken, zoals Naim hebben voorts componenten in hun assortiment welke een versterker en een streamer bevatten in één behuizing. En er zijn wellicht zelfs merken die componenten op de markt hebben, welke alle door jou gewenste onderdelen in één behuizing bevatten. Maar mijn persoonlijke voorkeur zou daar niet naar uit gaan.

Maar gezien het fysiek v.d. luisterruimte (laag plafond en gipswanden) zal het komen tot passende speakers de grootste uitdaging zijn, d.w.z. dat je die echt in jouw ruimte zou moeten gaan uitproberen voor aanschaf ...
[/quote

en zoiets (is maar een vraag hé) https://shop.hificenterherteleer.com/nl/netwerk-receiver-versterker/305-r-n602-netwerk-receiver-yamaha.html

CBdicX

#32
Citaat van: Matt op juni 05, 2016, 11:12:27
Een stereo versterker zal nog steeds betere kwaliteit leveren dan een surround, lijkt mij logisch want ze zijn er voor gemaakt :-)
Niet mee eens (sinds kort), als je een hedendaagse top receiver koopt laat die nagenoeg hetzelfde "horen" als zijn stereo broer.
Maar dat is puur mijn persoonlijke mening na uitgebreid testen:

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,14249.0.html

dat er anders over gedacht word begrijp ik, ik zat ook in dat kamp......  :wink:
Als er dan toch naar een stereo versterker gekeken word, laat de TS dan ook eens naar de Denon PMA2500NE kijken, dijk van een versterker met de nodige digitale ingangen.
Bij een aanbieder op Internet bestellen, bevalt ie niet kan deze binnen 14 dagen retour.

Tip: bevalt ie wel, toch retour sturen en dan bij H&C bestellen en 400 euro in je zak steken......  :wink:
Geld wel voor Denon, Marantz en Onkyo.

fantasy

Citaat van: CBdicX op juni 05, 2016, 13:13:03
Niet mee eens (sinds kort), als je een hedendaagse top receiver koopt laat die nagenoeg hetzelfde "horen" als zijn stereo broer.
Maar dat is puur mijn persoonlijke mening na uitgebreid testen:

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,14249.0.html

dat er anders over gedacht word begrijp ik, ik zat ook in dat kamp......  :wink:
Als er dan toch naar een stereo versterker gekeken word, laat de TS dan ook eens naar de Denon PMA2500NE kijken, dijk van een versterker met de nodige digitale ingangen.
Bij een aanbieder op Internet bestellen, bevalt ie niet kan deze binnen 14 dagen retour.

is wel een dure en miss wel overkill voor mijn beperkte ruimte , zijn er alternatieven rond de 1000 euro ?
Tip: bevalt ie wel, toch retour sturen en dan bij H&C bestellen en 400 euro in je zak steken......  :wink:

CBdicX


fantasy

sorry
is wel een dure en miss wel overkill voor mijn beperkte ruimte , zijn er alternatieven rond de 1000 euro ?

Zep

Citaat van: fantasy op juni 05, 2016, 11:56:37
en zoiets (is maar een vraag hé) https://shop.hificenterherteleer.com/nl/netwerk-receiver-versterker/305-r-n602-netwerk-receiver-yamaha.html

Yamaha maakt heel goed spul heb er goede ervaringen mee, alleen (nog) geen rechtstreekse Tidal ondersteuning. Zou je kunnen oplossen met bv de BubbleUPnP app.
Als je zeker weet dat je in de toekomst geen surround wil dan heb je voor rond de 1000 euro zeker een leuke stereo versterker, een receiver met 7 versterkers is dan gewoon overkill.
Het voornaamst lijkt mij ook idd, zoals xander32 al aangaf,  de mate waarin de speaker matcht met de ruimte. Er zijn genoeg versterkers die de Dali's goed kunnen aansturen dat is geen probleem.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

#37
Aan de andere kant, een (goede) receiver doet het ook goed in Stereo en dan heb je altijd het voordeel van Bass management, subwoofer (wel of niet), Hi-res streamen, Intenet radio, Dolby Atmos (2.1.2 of 4), DTS:X (2.1.2 of 4) en voor de duurdere receivers evt Auro 3D wat het goed doet met muziek, en lekker alle HDMI's op de receiver.
Eventueel kan je de speakers Bi-amp aansluiten mocht iemand dat willen.
Dus een receiver lijkt mij de beste keus voor nu en in de toekomst, tenzij je echt alleen maar puur stereo wilt.
Als iemand is zoals ik, een twijfelkont en experimenteur, dan zeker een receiver !  :wink:

AkTeVox

Citaat van: CBdicX op juni 05, 2016, 13:13:03
Niet mee eens (sinds kort), als je een hedendaagse top receiver koopt laat die nagenoeg hetzelfde "horen" als zijn stereo broer.
Maar dat is puur mijn persoonlijke mening na uitgebreid testen:


OK jouw mening maar mijn ervaring ligt toch anders. De AV/MM uit de 7000 reeks haalt het lang NIET van de PM11s3. Beide komen uit het zelfde prijssegment.  :wink:

@ Fantasy: zelf heb ik meer dan 25j zeer goede ervaringen met Telesound in Laarne!
    Doe maar de groeten aan Armand.  :wink:

fantasy

Citaat van: AkTeVox op juni 05, 2016, 14:49:05
OK jouw mening maar mijn ervaring ligt toch anders. De AV/MM uit de 7000 reeks haalt het lang NIET van de PM11s3. Beide komen uit het zelfde prijssegment.  :wink:

@ Fantasy: zelf heb ik meer dan 25j zeer goede ervaringen met Telesound in Laarne!
    Doe maar de groeten aan Armand.  :wink:
zal volgende week daar eens langs gaan, bedankt !

Zep

Citaat van: AkTeVox op juni 05, 2016, 14:49:05
Doe maar de groeten aan Armand.  :wink:

Krijgt hij dan meteen wat korting? haha
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Citaat van: CBdicX op juni 05, 2016, 13:13:03
Niet mee eens (sinds kort), als je een hedendaagse top receiver koopt laat die nagenoeg hetzelfde "horen" als zijn stereo broer.
Maar dat is puur mijn persoonlijke mening na uitgebreid testen:


Kan ik wel inkomen, maar denk dat dit nog heel afhankelijk is van wat je aankoopt en met wat je gaat vergelijken.
Een avrX7200W kost bijna 3x meer dan het te besteden budget dat de TS ter beschikking stelt, dus gelukkig krijg je dan ook meer voor je geld :-)
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

CBdicX

Citaat van: Matt op juni 05, 2016, 20:32:15
Kan ik wel inkomen, maar denk dat dit nog heel afhankelijk is van wat je aankoopt en met wat je gaat vergelijken.
Een avrX7200W kost bijna 3x meer dan het te besteden budget dat de TS ter beschikking stelt, dus gelukkig krijg je dan ook meer voor je geld :-)
Het was dan een opmerking dat goed stereo met een receiver ook mogelijk is, maar keerzijde is de prijs.
Maar dat geld ook voor een stereo versterker, low budget geeft dan ook low budget geluid, welk merk dan ook.....
Wel kan je met een receiver alle kanten op, alles in 1, en wil je uitbreiden is het alleen draden trekken en speakers kopen, en dan ook weer, goedkoop is duurkoop  :wink:

cantodea

Citaat van: fantasy op juni 05, 2016, 11:09:07
ik ben woonachtig te 9620 Zottegem oostvlaanderen (belgie)

Ik te 8610, Kortemark, West-Vlaanderen, 45 minuten rijden als het niet druk is tenminste.. Anyway altijd welkom. Ik heb twee stereosets staan, volledig verschillend. De ene is een klasse D stereo versterker, waarop TV en iMac zijn aangesloten. De andere is een Marantz PM 82, klasse A die in mijn kleine luisterruimte staat, met een paar Quadral Platinum M4. Ik heb ook nog een mooie Marantz PM 62 werkeloos staan, maar in perfecte staat, eventueel...

Ik ben voorlopig nog in revalidatie, na een operatie, dus ik heb tijd zat.. altijd welkom.
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

xander32

 notworthy


Citaat van: cantodea op juni 06, 2016, 06:25:52
Ik te 8610, Kortemark, West-Vlaanderen, 45 minuten rijden als het niet druk is tenminste.. Anyway altijd welkom. Ik heb twee stereosets staan, volledig verschillend. De ene is een klasse D stereo versterker, waarop TV en iMac zijn aangesloten. De andere is een Marantz PM 82, klasse A die in mijn kleine luisterruimte staat, met een paar Quadral Platinum M4. Ik heb ook nog een mooie Marantz PM 62 werkeloos staan, maar in perfecte staat, eventueel...

Ik ben voorlopig nog in revalidatie, na een operatie, dus ik heb tijd zat.. altijd welkom.