Hier mijn ervaring qua geluid van de combi X7200WA / PMA2500NE / PM14S1SE.
Als eerste heb ik de X7200 in combi getest met de 2500NE, ik heb de 2500NE genomen omdat ik een zeker idee had dat een "echte" stereo versterker het in stereo (mijn opzet) het beter zal doen dan een receiver in stereo.
(ik zou dan de PM14 in een later stadium verkopen en het op de Denon set houden
)
Dus ik gebruik de 7200 als voorversterker (pre-out L/R) en de 2500 als eindversterker, de Ex-pre mode.
Een aantal actie films en muziek getest in de setup, en dat beviel goed.
Toen de speakerdraden van de 2500 naar de 7200, zelfde zeer bekende film delen bekeken, en wat DSD muziek er door, en het verschil is minimaal tot niet aanwezig !
Het ietsje kleine verschil wat mijn vrouw en ik waarnamen, is dat de 2500 als eindversterker in de setting
ietsje meer druk in het laag gaf.
Maar als ik dit blind zou doen word het nog moeilijk te bepalen welke er versterkt !
Wat de 7200 samen met de 2500 betreft voegt de 2500 niets toe aan de 7200, dit is een "nutteloze toevoeging" aan een top receiver met een stevig prijskaartje.
De 2500 puur als losse stereo versterker werkt natuurlijk prima, het is een dijk van een versterker met alle digitale ingangen en mogelijkheden om
analoog en digitaal (dus 100% analoog, digitaal uit geschakeld) te versterken, goede zet van Denon !!
Als ik puur een stereo versterker zou willen hoef ik hier niet lang over na te denken, helaas laat de 2500 de 7200 niet beter of prettiger functioneren qua geluid, eerder wat minder als die wat meer bass druk niet je ding is.
Ik ga dan ook niet verder met de 2500 en gaat deze retour.
Als ik de PM14S1SE retour heb na reparatie zal ik dezelfde test uitvoeren, ben benieuwd.........