aanschaf nieuwe set

Gestart door fantasy, juni 04, 2016, 20:45:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

xander32

... je kan ook een goede zaak binnenlopen welke hifi/ht spullen verkoopt en daar om advies vragen. Je hebt een goed budget waar zeker een mooie stereoset voor is samen te stellen :yes:.

Indien het enkel een stereoketen betreft, zou ik het budget ongeveer zo verdelen;
€1800 speakers
€900 versterking
€650 bron
€150 kabels

cantodea

Als hij maar af en toe een filmpje en of een concertje bekijkt en zijn tv gewoon wil aangesloten zien op zijn versterker zie ik niet waarom hij een HT amp zou nodig hebben.
Met de nieuwe Marantz HD-Amp1 kan hij prima uit de voeten. Alle aansluitingen zijn aanwezig, zowel analoog als digitaal en de versterker krijgt uitstekende reviews wereldwijd en met de klasse D versterking kan hij zowat alle speakers aansturen.
TS zijn provider is naar alle waarschijnlijkheid Telenet of Proximus of TV Vlaanderen. Al deze decoders zijn voorzien van optische uitgangen. Op de Marantz HD-Amp1 zitten er twee optische ingangen, één coax en één usb. Ingangen zat dus.
Volgens mij zou deze Marantz en de combinatie Dali Zensor, best wel eens een heel mooie kunnen zijn. Eventueel kan hij er nog een mooie streamer bij nemen en dan heeft hij een zeer mooie set, maar dat is natuurlijk maar mijn idee.
Trouwens als TS bij mij in de buurt woont, mag hij altijd eens langskomen.
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

Zep

Citaat van: cantodea op juni 05, 2016, 09:44:13
Als hij maar af en toe een filmpje en of een concertje bekijkt en zijn tv gewoon wil aangesloten zien op zijn versterker zie ik niet waarom hij een HT amp zou nodig hebben.
Met de nieuwe Marantz HD-Amp1 kan hij prima uit de voeten.

Dat bedoelde ik ook dus  :yes:
Een aparte streamer is als ik het goed heb niet nodig.
En zelfs heeft de HD-AMP1 een subwoofer aansluiting mocht je die alsnog willen toevoegen voor muziek of films.
O.a. Yamaha heeft tevens ook meerdere stereo versterkers met een digitale aansluiting.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Wat je steevast in draadjes als deze ziet; bijna iedereen gaat direct concrete componenten adviseren, zonder dat men de startsituatie in beeld heeft. Het is dan maar de vraag of je de ts. aan het helpen bent richting een mooie set of van de wal in de sloot ...

Zep

Voor de duidelijkheid fantasy, je bedoelt toch dat je een stereo set wil en geen surround systeem met meerdere luidsprekers?
Dat maak ik uit je verhaal op en in dat geval kun je beter een stereo versterker aanschaffen.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: xander32 op juni 05, 2016, 10:33:57
Wat je steevast in draadjes als deze ziet; bijna iedereen gaat direct concrete componenten adviseren, zonder dat men de startsituatie in beeld heeft. Het is dan maar de vraag of je de ts. aan het helpen bent richting een mooie set of van de wal in de sloot ...

In het geval dat fantasy een stereo versterker zoekt binnen zijn budget is een tip richting een HD-AMP niet zo verkeerd lijkt me, zoals ik al aangaf wel even beluisteren op de Dali's  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Misschien is de ts met een fraaie PM11s1/s2 wel veel beter af, of dient hij zijn heil bij een ander merk te zoeken of blijkt hij in het stereo een buizenamp. juist veel meer te waarderen of heeft hij toch de flexibiliteit van een receiver nodig of ...

fantasy

Citaat van: xander32 op juni 05, 2016, 07:09:35
Vereisten;
- een stereoset
- budget €3500
- streamen

Vragen die bij mij op komen;
- hoe groot is de luisterruimte
- hoe is deze aangekleed
- hoever kom je van de speakers af te zitten
- welke tv heb je (merk en uitvoering) / via welke aanbieder kijk je tv (KPN, Ziggo, Tele-2, ...)
- wat wil je gaan streamen; enkel muziek of ook films
- bezit je al een eigen collectie muziek of films die je wil gaan streamen en/of wil je gaan streamen vanaf bv. een Tidal, Deezer, Spotify, ...
- wil je ook cd/dvd/bd kunnen afspelen
- ben je in het bezit van een desktop pc/laptop/ nas
- heb je wifi/ethernet

Hallo,
luisterruimte is een zolderruimte van 30 vierkante meter, lage plafonds, ondergrond is laminaat op hout maar ik heb twee grote tapijten erop, muren zijn in gyproc op hout.
ik zit ongeveer 3 meter van mijn speakers.
Mijn tv ga ik volgende week aanschaffen, voorkeur is sony 65" XD85 hdr.
Mijn provider is telenet.
Ik wil graag muziek streamen via tidal (zou de beste kwaliteit zijn)
ik wil zeker ook dvd, cd, bd kunnen afspelen !
Ik heb een vaste desktop , een laptop en wifi internet.
Dank bij voorbaat.


Deze vragen zijn er enkel om te bepalen aan welke hardware jij zou kan gaan denken, om daarin zaken uit te sluiten.

fantasy

Citaat van: Zep op juni 05, 2016, 10:37:02
Voor de duidelijkheid fantasy, je bedoelt toch dat je een stereo set wil en geen surround systeem met meerdere luidsprekers?
Dat maak ik uit je verhaal op en in dat geval kun je beter een stereo versterker aanschaffen.

idd geen surround maar als het niet anders zou kunnen, maar moet je inboeten op geluidskwaliteit met een surround versterker als je bijvoorbeeld maar 2 speakers erop aansluit ?

fantasy

Citaat van: cantodea op juni 05, 2016, 09:44:13
Als hij maar af en toe een filmpje en of een concertje bekijkt en zijn tv gewoon wil aangesloten zien op zijn versterker zie ik niet waarom hij een HT amp zou nodig hebben.
Met de nieuwe Marantz HD-Amp1 kan hij prima uit de voeten. Alle aansluitingen zijn aanwezig, zowel analoog als digitaal en de versterker krijgt uitstekende reviews wereldwijd en met de klasse D versterking kan hij zowat alle speakers aansturen.
TS zijn provider is naar alle waarschijnlijkheid Telenet of Proximus of TV Vlaanderen. Al deze decoders zijn voorzien van optische uitgangen. Op de Marantz HD-Amp1 zitten er twee optische ingangen, één coax en één usb. Ingangen zat dus.
Volgens mij zou deze Marantz en de combinatie Dali Zensor, best wel eens een heel mooie kunnen zijn. Eventueel kan hij er nog een mooie streamer bij nemen en dan heeft hij een zeer mooie set, maar dat is natuurlijk maar mijn idee.
Trouwens als TS bij mij in de buurt woont, mag hij altijd eens langskomen.

ik ben woonachtig te 9620 Zottegem oostvlaanderen (belgie)

Matt

Een stereo versterker zal nog steeds betere kwaliteit leveren dan een surround, lijkt mij logisch want ze zijn er voor gemaakt :-)

Waar woon je in België?
Telesound, Marconi, Widescreen audio,... (die zijn natuurlijk allemaal rond Gent gelegen :-) )
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Citaat van: xander32 op juni 05, 2016, 10:51:00
Misschien is de ts met een fraaie PM11s1/s2 wel veel beter af, of dient hij zijn heil bij een ander merk te zoeken of blijkt hij in het stereo een buizenamp. juist veel meer te waarderen of heeft hij toch de flexibiliteit van een receiver nodig of ...

Een tweedehands PM11s1/S2 hebben geen digitale aansluitingen,  buizenamp ook niet snel. :wink:
Waar hij uiteindelijk het beste mee af is kan hij alleen zelf bepalen, er wordt om tips gevraagd die krijgt hij. Wat het beste past zal iemand eruit moeten gaan filteren en op het eind zal er zelf geluisterd moeten worden.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

fantasy

Citaat van: Matt op juni 05, 2016, 11:12:27
Een stereo versterker zal nog steeds betere kwaliteit leveren dan een surround, lijkt mij logisch want ze zijn er voor gemaakt :-)

Waar woon je in België?
Telesound, Marconi, Widescreen audio,... (die zijn natuurlijk allemaal rond Gent gelegen :-) )
[/quote

Gent is geen probleem, of Brugge ?

xander32

#28
De ruimte lijkt mij ruim genoeg voor zuil speakers en goed om te weten dat gyproc smalbandig enige bassenergie absorbeert. Dat maakt m.i. de match tussen ruimte en ls. nog meer voornaam, dat pleit echt voor de ls thuis uitproberen :yes:.

Maarre, die tv moet ook van het budget (3500) af?

fantasy

Citaat van: xander32 op juni 05, 2016, 11:15:41
De ruimte lijkt jij ruim genoeg voor zuil speakers. Maarre, die tv moet ook van het budget (3500) af?
neen hoor budget is apart voorzien voor tv  :wink: :wink: