aanschaf nieuwe set

Gestart door fantasy, juni 04, 2016, 20:45:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

fantasy

Hallo beste marantz liefhebbers ,

Ik zou graag wat advies krijgen voor mijn eerste deftige stereoset.
Ik ben hier en daar al enkele luidsprekers gaan beluisteren met een rotel versterker en was onder de indruk van de Dali zensor 7 en de Monitor audio's bronze 6 speakers.
Wat ik zou willen is eigenlijk een warm geluid, de versterker aansluiten op mijn tv, op mijn pc ...
Ik heb me laten wijsmaken dat ik dan een digitale versterker nodig zal hebben om mijn tv op aan te sluiten.
Een pure 2.0 versterker zou dus niet volstaan om mijn tv door de speakers te sturen ?
Bij mij primeert nog steeds de muziek en de aansluiting op tv is voor af en toe eens een filmpje of dvd concert te beluisteren !
Welke versterker zouden jullie me dan aanraden , aja ik wil ook wel kunnen streamen maar heb ook nog graag een goede cd speler.
Bedankt allemaal bij voorbaat ! alle tips zijn welkom, budget 3500 euro incl speakers
Mvg
Olivier

Zep

Citaat van: fantasy op juni 04, 2016, 20:45:17

Ik heb me laten wijsmaken dat ik dan een digitale versterker nodig zal hebben om mijn tv op aan te sluiten.
Een pure 2.0 versterker zou dus niet volstaan om mijn tv door de speakers te sturen ?

Tegenwoordig zijn er steeds meer stereo versterkers  met een digitale  aansluiting en zijn makkelijk aan een moderne tv te koppelen.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

AndreC

Allereerst welkom op ons forum.

Als ik alles goed begrijp kom je er niet met een stereo versterker wat je zoal wil.
Ik zat zelf te denken gezien jou budget aan een Marantz SR6010 en Dali Zensor 1 en 7 en misschien als aanvulling de E-12F subwoofer. Een center speaker heb ik zelf ook niet.
Ook nooit gehad dus weet niet of dit echt een aanvulling is.
Persoonlijk vind ik het maar lelijke dingen die behoorlijk in de weg kunnen staan, maar dit is heel persoonlijk natuurlijk.
Rest alleen nog een cd-speler, maar daar kan ik je geen advies in geven.
Nooit ene gehad ik stream alles.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

pietjepc

Heb je niet een ontvanger welke op de tv aangesloten is om tv te kijken?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

fantasy

Citaat van: AndreC op juni 04, 2016, 21:14:17
Allereerst welkom op ons forum.

Als ik alles goed begrijp kom je er niet met een stereo versterker wat je zoal wil.
Ik zat zelf te denken gezien jou budget aan een Marantz SR6010 en Dali Zensor 1 en 7 en misschien als aanvulling de E-12F subwoofer. Een center speaker heb ik zelf ook niet.
Ook nooit gehad dus weet niet of dit echt een aanvulling is.
Persoonlijk vind ik het maar lelijke dingen die behoorlijk in de weg kunnen staan, maar dit is heel persoonlijk natuurlijk.
Rest alleen nog een cd-speler, maar daar kan ik je geen advies in geven.
Nooit ene gehad ik stream alles.

dank u wel voor het advies, dus een Sr6010 hoeft dus niet onder te doe in pure hifi kwaliteit ?
waarom is er de zensor 1 nodig ?

fantasy

Citaat van: pietjepc op juni 04, 2016, 21:33:35
Heb je niet een ontvanger welke op de tv aangesloten is om tv te kijken?
ben hier een leek , hoe bedoel je ?

AndreC

Citaat van: fantasy op juni 04, 2016, 21:35:58
dank u wel voor het advies, dus een Sr6010 hoeft dus niet onder te doe in pure hifi kwaliteit ?
waarom is er de zensor 1 nodig ?

Over het hifi stereo geluid zijn de meningen nogal verdeeld, ieder heeft daar zijn mening over.
Ik ben in ieder geval zeer tevreden met het stereo geluid wat mijn sr7007 in stereo pure direct stand presteert.
De Zensor 1 zou je kunnen gebruiken als surround speakers voor films en dts muziek bestanden.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

Citaat van: fantasy op juni 04, 2016, 21:37:11
ben hier een leek , hoe bedoel je ?

Denk dat hij bedoeld een kastje van knp of ziggo of Tele2 of een van de andere aanbieders.
Als je dat hebt kun je deze op de sr6010 aansluiten en dan via HDMI 2 Arc uitgang op je tv aansluiten.
Dan loopt beeld en geluid via de sr6010.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Zep

#8
Fantasy geeft aan dat hij een deftige stereoset zoekt, wat moet hij dan met een surround receiver?
Gewoon mooie stereo versterker met een optical aansluiting, Dali's eraan en spelen maar  :yes:
Als je een Marantz zoekt dan komt de HD-amp1 er goed uit met voldoende aansluitingen, heb je ook tevens meteen een dac.
Uiteraard wel even de match met de Dali 's beluisteren.  :yes:

Ps, kan je meteen beginnen met streamen ook nog  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

AndreC

#9
Citaat van: Zep op juni 04, 2016, 22:05:45
Fantasy geeft aan dat hij een deftige stereoset zoekt, wat moet hij dan met een surround receiver?
Gewoon mooie stereo versterker met een optical aansluiting, Dali's eraan en spelen maar  :yes:
Als je een Marantz zoekt dan komt de HD-amp1 er goed uit met voldoende aansluitingen, heb je ook tevens meteen een dac.
Uiteraard wel even de match met de Dali 's beluisteren.  :yes:

Hij geeft ook aan om een filmpje te kijken en muziek dvd, dan ga ik er vanuit dat hij bedoeld muziek in dts of zo.
Mocht hij het anders bedoelen had hij iets duidelijker moeten zijn.

En een sr is meer dan alleen een surround reciever  :lol:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

fantasy

Citaat van: AndreC op juni 04, 2016, 22:08:54
Hij geeft ook aan om een filmpje te kijken en muziek dvd, dan ga ik er vanuit dat hij bedoeld muziek in dts of zo.
Mocht hij het anders bedoelen had hij iets duidelijker moeten zijn.

En een sr is meer dan alleen een surround reciever  :lol:

Ja idd af en toe een filmpje door de speakers of dvd(blue-ray) van een concert wil ik in optimale kwaliteit beluisteren !

AndreC

Citaat van: fantasy op juni 04, 2016, 22:40:00
Ja idd af en toe een filmpje door de speakers of dvd(blue-ray) van een concert wil ik in optimale kwaliteit beluisteren !

Dan kom je er dus niet met een stereo versterker. De NR en SR van Marantz komen dan meer in aanmerking.
Al zou ik persoonlijk niet voor de NR serie gaan. Meerdere malen zelf beluistert en vond het net niet.
Gezien jou budget kom je dan al gauw uit op de SR serie.

Ik zou zeggen type eens Marantz SR6010 of SR7010 in Google en ga eens lezen wat hij allemaal kan, verder ook interessant om te lezen zijn de reviews over beide.

Verder is het belangrijk dat je gaat luisteren naar bepaalde combinaties, liefst in je eigen akoestiek, bij jezelf thuis bedoel ik dan.

Kan alleen aangeven dat hier de combinatie Marantz en Dali zeer prettig is, verder lees ik vaker dat er meerdere zijn die die mening delen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

fantasy

Citaat van: AndreC op juni 04, 2016, 22:50:40
Dan kom je er dus niet met een stereo versterker. De NR en SR van Marantz komen dan meer in aanmerking.
Al zou ik persoonlijk niet voor de NR serie gaan. Meerdere malen zelf beluistert en vond het net niet.
Gezien jou budget kom je dan al gauw uit op de SR serie.

Ik zou zeggen type eens Marantz SR6010 of SR7010 in Google en ga eens lezen wat hij allemaal kan, verder ook interessant om te lezen zijn de reviews over beide.

Verder is het belangrijk dat je gaat luisteren naar bepaalde combinaties, liefst in je eigen akoestiek, bij jezelf thuis bedoel ik dan.

Kan alleen aangeven dat hier de combinatie Marantz en Dali zeer prettig is, verder lees ik vaker dat er meerdere zijn die die mening delen.

Zal dit zeker eens opzoeken, jammer dat het moeilijk is een winkel te vinden die net deze combinatie kan laten horen. toch niet in belgie  :zzz:

AndreC

Citaat van: fantasy op juni 04, 2016, 23:10:21
Zal dit zeker eens opzoeken, jammer dat het moeilijk is een winkel te vinden die net deze combinatie kan laten horen. toch niet in belgie  :zzz:

Kort bij de grens van Limburg Nederland?
In Roermond ligt Poulissen, die heeft ze staan in een van hun luisterruimtes.
Misschien ook andere maar bij hun weet ik het zeker.

Maar luisteren in een ruimte is heel anders dan bij jou thuis.
Het is een raar wereldje hoor hifi.
Alles heeft te maken met akoestiek, 80-90% van je muziek klank wordt bepaald door je akoestiek.

Anders gezegd, de meest beste apparatuur kan in jou akoestiek (in je eigen huis) belabberd klinken.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

xander32

#14
Vereisten;
- een stereoset
- budget €3500
- streamen

Vragen die bij mij op komen;
- hoe groot is de luisterruimte
- hoe is deze aangekleed
- hoever kom je van de speakers af te zitten
- welke tv heb je (merk en uitvoering) / via welke aanbieder kijk je tv (KPN, Ziggo, Tele-2, ...)
- wat wil je gaan streamen; enkel muziek of ook films
- bezit je al een eigen collectie muziek of films die je wil gaan streamen en/of wil je gaan streamen vanaf bv. een Tidal, Deezer, Spotify, ...
- wil je ook cd/dvd/bd kunnen afspelen
- ben je in het bezit van een desktop pc/laptop/ nas
- heb je wifi/ethernet


Deze vragen zijn er enkel om te bepalen aan welke hardware jij zou kan gaan denken, om daarin zaken uit te sluiten.