Sr9600 met harman kardon beeldscherm en de wii

Gestart door ChantalMusch, mei 08, 2016, 19:15:58

Vorige topic - Volgende topic

ChantalMusch

Mijn vraag
Ik heb een vraag.

Wij hebben een beeldscherm van harman en kardon ooit onderdeel geweest van een home cinema set met receiver. De receiver hebben wij vervangen voor een marrantz sr9600.

De Nintendo wii hadden wij altijd met behulp van een scart connector in het beeldscherm. Met behulp van de afstandsbediening van de hk konden we het kanaal op scart zetten en zo de wii spellen spelen.

Nu is de afstandsbediening samen met de oude receiver verkocht en kunnen we het tv kanaal niet meer veranderen.
Dus miss hier simpel als ik dacht we gebruiken de wii connector ( wit geel rood tulp ) in de marrantz receiver en zetten deze klaar op het juiste signaal. Helaas geeft de wii wel geluid maar geen beeld in welke input we deze ook stoppen. Vcr1 vcr2 ook de aux1 aansluiting op de voorzijde geeft wel geluid maar geen beeld.

We hebben de wii elders getest en ook de draden. En daar werktt deze gewoon. Nu heb ik op internet gezien dat er ook een wii connector is met 5 tulpen eraan is dit een oplossing? Of proberen met een universele afstandsbediening of ik het beeldscherm weer op het scart kanaal kan zetten?

Bij voorbaat dank voor de hulp :*)

sjoek

Hallo,

Dat van de tulpstekkers weet ik zo 1 2 niet. Maar heeft u toevallig een mobiel met infrarood? Indien ja bij Android zoek een app genaamd anymote en dan moet het bijna zeker lukken. En anders inderdaad misschien kijken voor een universele ab.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

ChantalMusch

Ik zal eens een poging wagen. Ik heb zelf een Samsung galaxy s6 dus lijkt mij dat het erop zit?

ChantalMusch

Helaas ik kan wel met mijn telefoon de televisie summier bedienen maar nog steeds niet naar het scart kanaal sturen.

sjoek

En u heeft de app anymote smart remonte gebruikt?

ChantalMusch

Ja dat klopt.  Ik heb even verder gezocht en heb de applicatie sure remote gevonden deze komt in het menu van het beeldscherm en zo kan ik het beeldscherm op scart zetten. Helaas heb ik dan nu wel beeld maar geen geluid.

Nou is mijn vraag of de 5 weg tulp van Nintendo wel het gewenste effect zal benaderen. Dus en beeld en geluid. Nu heb ik op de ene manier alleen geluid en op de andere manier alleen beeld.  Beide manieren is niet prettig. 

Marvin

Als het zoiets als deze is is dat inderdaad voor beeld en geluid. Rest alleen de vraag of je die zomaar werkend krijgt op je tv. Via de sr9600 aansluiten moet iig geen probleem zijn.

Rood groen blauw RGB voor het beeld. Die andere rode en witte voor je geluid.

ChantalMusch

Ja klopt die bedoel ik. Op dit moment heb ik alleen een geel rood witte tulp en die werkt niet. ik wil het inderdaad met de tulp proberen die u nu aangeeft.

sjoek

Dat zal inderdaad wel moeten werken. En anders de rood blauw groen aansluiten op beeldscherm en rood wit op de sr. Maar denk dat in 1 keer wel gaat lukken met deze kabel.

ChantalMusch

Ik zal het resultaat even vermelden en hopen dat het probleem dan opgelost is.

ChantalMusch

Helaas ook nu wel geluid maar geen beeld

sjoek

ChantalMusch

Ja dat klopt heb hem met de nieuwe kabel aangesloten wel geluid geen beeld. Op zowel vcr1 als vcr2 hetzelfde probleem

jgvh

Wat sjoek zegt in eerdere post rgb naar tv en lr naar receiver zou moeten werken

ChantalMusch

Ja dat begrijp ik maar helaas blijf ik nog steeds geen beeld krijgen. Ik zal eens informeren bij de techand shop hoe of wat.